Huszonéves történet ér a végéhez a dél-budai oldalon Budapest villamoshálózatának jelenlegi történetében. A nagy forgalmú, Budapest külső gyűrűjén közlekedő villamosjárat kiépítése 1982-ben kezdődött, a Bécsi út és a Lehet utca között. Az akkoriban modernnek számító T5C5 típusú Tátra villamosokkal 1984-ben beindított villamosjáratot folyamatosan hosszabbították a körúti nyomvonalon végigvezetve. A továbbfejlesztések üteme szerint haladva végállomása 2000-ben elérte a Lágymányosi híd pesti hídfőjét, ahol több, mint egy évtizedre ott is maradt.

Húzzák a vezetéket az Etele tér végállomáson (a képre kattintva galéria nyílik a szerző képeiből)

A továbbvezetés lehetőségével a híd kivitelezésekor is számítottak, de tizenöt évet kellett arra várni, hogy a déli szakasz Duna hídján utasokkal folytassa újtát a főváros egyik legforgalmasabb villamosjárata. Az újbudai oldalra átfutó villamosok a Szerémi útra érkeznek, majd a Hengermalom úton haladva közlekednek a Fehérvári út ideiglenes végállomásáig, 2015. március 20-a óta.

A kelenföldi végállomásig történő meghosszabbításról végül megszületett a döntés, a kivitelezés során átépítették az átjárást a Fehérvári úti vágánykapcsolaton, a végállomást pedig egy balra irányuló kanyarral a Volánbusz kelenföldi pályaudvarához vezették ki, amely mellett még egy bevásárlóközpont is épül jelenleg. Az utolsó befejező szakasz kivitelezése idén áprilisra már látványos, az útpályába feketett vágányok füvesítése, növényzet telepítése zajlik, és a felsővezeték kihúzása, tartókra átvezetése van éppen folyamatban, amely azt vetíti előre, hogy hamarosan a próbaüzemben közlekedő villamosok is megérkeznek az új szakaszra.

Egy másik csapat a Bártfai utcánál

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!