A PKP Cargo első vonata egy mozdonyvonat volt hazánkban: a cég kék–zöld Siemens F4-ese hétfő reggel lépte át a határt Szobnál.

Újabb szín Rákoson<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(képek: Vörös Attila)

A mozdony 2010-ben épült az MRCE Dispolok számára, tőlük előbb a PKP Intercity bérelte ki 2010 áprilisában, majd pár hónappal később a PKP Cargo vette át a bérletet. 2012 decemberétől a Central Railways használja a mozdonyt. A gép orrán látható számos pályaszám mind a megfelelő társaságnál a mozdonyazonosítója, így az MRCE-nél ES 64F4-153-nak és 91 80 6189 153-0-nak (röviden 189-153) hívják, a PKP Cargónál és a CRW-nél pedig EU45-153-nak. Az EU45-ös sorozatszámot eddig tizenegy gép viselte magán, ezek mind megfordultak, vagy dolgoznak most is a PKP Cargónál.

EU45-152-es Lengyelországban. Nemsokára nálunk is láthatjuk?<br>(fotó: Babiczky Ákos és Zanati Nóra)

A PKP Cargo 2001-ben jött létre a Lengyel Államvasút (Polskie Koleje Państwowe) feldarabolásával az EU csatlakozás egyik feltételeként. A cégben ötven százalék plusz egy szavazattal az „anya” PKP S.A. a többségi tulajdonos a magánbefektetők mellett. A PKP Cargo Lengyelország legnagyobb vasúti árufuvarozója, és Európában is az egyik legnagyobb tehervasúti cég: 3549 mozdonnyal és 50 ezer 731 teherkocsival dolgozik. Hazánkban várhatóan a lengyel bányákból nyert szenet fogják húzni a most honosítandó mozdonyok.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!