A kelet-kínai Vuhanból induló szerelvények huszonhat nap alatt teszik meg a hatalmas, több mint kilencezer kilométeres távot, miközben a transzszibériai vasutat is érintik. Alistair Lindsay, a Tesco globális logisztikai részlegének és nagykereskedelmi tevékenységének vezetője szerint a vasúton történő szállítás költsége mindössze húsz százaléka a légi szállításnak, a tengeri fuvarozásnál pedig gyorsabb.

A Tesco kínai árukkal rakott konténerei Kínától a lengyel–fehérorosz határig utaznak vasúton, onnan kamionokkal viszik tovább az Egyesült Királyságba. Felvételünk illusztráció (fotó: Korcsmáros Gábor)

Az áruk út közben nyolc országot érintenek: Kínát elhagyva Kazahsztánon át lépnek be Oroszországba, majd Moszkvát érintve Fehéroroszországon keresztül érkeznek meg Lengyelországba, ahol kamionokra rakják át, amik a kereskedelmi világcég teesside-i elosztóközpontjába szállítják – tudósít a Logistik Express.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!