Az European Locomotive Leasing (ELL) mérföldkövet jelentő századik villamos mozdonyát az osztrák teherfuvarozó magánvasút LTE bérelte ki. Mivel a gép az Északi-tengernél található, hollandiai Rotterdam és a Fekete-tenger partján fekvő, romániai Konstanca közötti áruszállítási folyosón fog nemzetközi tehervonatokat továbbítani, ezért a Flying Dutchman, vagyis a „bolygó hollandi” nevet kapta – a szellemhajó a 17. századból eredő tengerészlegendák szerint arra ítéltetett, hogy az utolsó ítélet napjáig kikötés nélkül a világ tengerein hajózzon. A gép az első olyan ELL-Vectron, amit a folyosó összes országában való közlekedéshez szükséges vonatbefolyásolással elláttak – jelenti az International Railway Journal.

Az ELL századik átvett Vectronját az osztrák LTE magánvasút használhatja, mely már eddig is bérelt mozdonyt a lízingcégtől. Tokai Tamás felvételén a már egy ideje az LTE által használt 193 203-as látható (forrás: Flickr)

A mindössze négy éve, 2014 elején alapított ELL 2014 tavaszán ötven, vegyesen kétáramnemű (AC) és többáramnemű (MS) Vectron megrendelésével lépett be a piacra. A gépek hamar bérlőre találtak, ezért 2016 nyarán a vasúttársaság újabb ötven Vectront kért le a Siemensszel kötött keretszerződésből. 2017 nyarán további nyolc gépet hívtak le, amivel a német gyártó már ötszáznál is többet értékesített a mozdonytípusból, a legnagyobb adagot az ELL vásárolta.

A lízingelők palettája széles és változatos: többek között a cseh nemzeti vasút ČD, a szintén cseh RegioJet és LokoTrain, Ausztriából az LTE, a CargoServ, az ecco-rail, a WLC és a SETG, Horvátországból a PPD Transport, Németországból a TX Logistik. Magyarországról két vállalat szerepel a listán: az MMV kettő, a GYSEV Cargo pedig három Vectront bérel.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!