Az MLSZKSZ (Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége) szerint reális az esély arra, hogy a Kínából az EU-ba érkező konténerforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét. Ebben a geopolitikai változások mellett a NAV új vámkezelési gyakorlata is nagy szerepet játszik.

Az orosz embargó, a migránsválság, a pieruszi kikötő kínai tulajdonba vétele (vajon lesz-e Budapest–Belgrád fejlesztés – a szerk.) hatására átrendeződött kereskedelmi sűlypontok miatt komoly esély van Magyarország régiós logisztikai központtá válására.

Az elmúlt hónapokban az MLSZKSZ tagvállalatainak szervezésében elindult a Kínából vasúton, három útvonalon (Fehéroroszország/Lengyelország, Ukrajna, Pireusz), három társaság (Ekol Logistic Kft., Ghibli Szállítmányozási Kft. és a Rail Cargo Hungaria) közreműködésével érkező konténerek magyarországi átrakása és továbbítása a nyugat-európai piacok felé. A cél, hogy északi irányból Záhonyon keresztül, a Záhony Port Zrt. átrakási kapacitásának igénybe vételével érkezzenek a szerelvények. A konténervonatok többsége a BILK konténerterminálját, kisebb része pedig a csepeli Szabadkikötő kombiterminálját használja jelenleg.

Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke szerint a forgalom növekedése esetén több vidéki terminált is be lehet kapcsolni a szolgáltatásba, emellett javasolt bevezetni a röntgenkapus ellenőrzést a forgalom gyorsítása érdekében, illetve növeni kell a kelebiai határátlépő kapacitását is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!