Még egy tavalyi remek, avagy lassú munkához idő kell

iho   ·   2015.01.04. 18:55
quabla1501_0

A vagonokat ezúttal is a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság 2014. évi utolsó hírlevelében is elolvashatnak.

Gázolajos kéttengelyes

„Előző hírlevelünkből a tartálykocsik szerelmesei kedvükre válogathattak, de mivel mi is szeretjük a »lajtokat«, úgy gondoltuk, hogy még egy misét megér e téma.

Kilencvenháromban Kiskunfélegyházán vettem észre egy kis zöld üzemi kocsit, már ütközők nélkül viharvert állapotban. Így év vége felé eszembe jutott, hogy milyen jól mutatna a fenyőfa alatt a félegyházi tanker. A kocsit természetesen még üzemi, közlekedő állapotában készítettük el.

A második kocsi régóta terv volt, de mindig el lett halasztva. A Mávépcell Kft. kocsija a pályaszám feliratozásában érdekes megoldást mutat.

Leállítva, Kiskunfélegyházán, 1993. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: QuaBLA-hírlevél)

Az előző kocsiszám első és második számjegye látszik az adattáblán, az új számokat egyszerűen mellé festették. Én még ilyet sehol nem láttam, persze az is lehet, hogy lefestették a számcsere alkalmával, és azóta az idők folyamán lekopott. Ezért a modellt az eredetinek megfelelően feliratoztuk. Maratott eljárással új elemként fékállással láttuk el. Az eredeti képért köszöneti illeti Piri Tamás urat.

Katalógusszám: 32948, pályaszám: 30 55 706 5202-7, korszak: IV.

Katalógusszám: 31946, pályaszám: 44 55 707 6063-4, korszak: V.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek