Hivatalosan még nem jelentették be, de aláírták a szerződést a Budapest–Belgrád vonal magyarországi szakaszának rekonstrukciójára a győztes kínai–magyar konzorciummal. A hír a Magyar Hírlapban jelent meg, a nyertes pedig – ahogy korábban megírtuk – a CRE fantázianevű konzorcium, amely Felcsúton, a 0311/5 helyrajzi számra van bejegyezve. Arra a címre, amelyet korábban a Mészáros és Mészáros Kft. székhelyeként ismerhettünk meg. A társulás három cégből áll, az RM International Zrt.-ből, a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-ből és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-ből.

154-es Szili konténervonattal, képkészítői kerékpárral. Utóbbi maradt a bokornál (fotó: Vörös Attila)

A Soroksár és a kelebiai országhatár közötti szakasz kétvágányú, 160 kilométer per órás engedélyezett sebességre való feljavítását célzó beruházás azonban még mindig nem biztos. A Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. (KMV) ugyanis eleve úgy írta ki 2017 végén rá a speciális beszerzési tendert, hogy a szerződés nem lép hatályba megkötésétől függetlenül addig, amíg a Kínai Exim Bankkal meg nem kötik a hitelszerződést. Márpedig az iho.hu információi szerint a magyar és kínai fél még mindig nem tudott megegyezni az 578 milliárd forint 85 százalékára rúgó kölcsön valamennyi paraméteréről.

Úgy tudni, a projekt lebonyolítására létrehozott KMV-nél is pesszimistán ítélik meg most a beruházás jövőjét, annyira, hogy meg is váltak a konkrét építkezés elindításánál fontos szerepet ellátni hivatott műszaki szakembereiktől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!