Az északkelet-olaszországi kikötő nemcsak az Adriai-tenger legfontosabb csomópontja: fontos szerepet tölt be a Távol-Kelettel való kereskedelemben is. Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) és a kikötő közötti két új szándéknyilatkozat aláírása ezt tovább erősíti.

Trieszt az Adriai-tenger egyik legfontosabb kikötője, az ÖBB szorosan együttműködik a létesítménnyel

A Trieste Freeport március 18-án ünnepelte fennállásának háromszázadik évfordulóját. Az egykor az Osztrák-Magyar Monarchia legfőbb kikötőjének számító létesítmény közel huszonöt éve ismét az egyik legfontosabb kikötő Ausztria és az ÖBB számára. Olaszországban is az egyik legerősebb kikötői forgalmat kezeli: tavaly 62,7 millió tonna áru és tízezer tehervonat fordult meg. 2019-re további tíz százalékos növekedést prognosztizálnak. A kikötő az elmúlt évek során komoly pénzeket fektetett a bővítésbe, az infrastruktúrától kezdve a rakodókapacitáson át a modern felszerelésekig.

Az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) körülbelül negyvenöt százalékos piaci részesedésével egyértelmű piacvezető a vasúti szektorban. A Csoport szerint a trieszti kikötő példakép a különböző szállítási módok hatékony összekapcsolása terén: a tengeri és a vasúti szállítás optimális szállítási láncot alkotnak. Trieszt kikötője központi logisztikai csomópont az olasz és az osztrák gazdaság, valamint a teljes közép- és dél-európai régió számára, továbbá fontos kapu a hajózási Selyemúthoz is. A következő évek során az ÖBB Rail Cargo Group törekedni fog arra, hogy továbbra is intenzív hálózatépítést hajtson végre a kikötőben. A felek a jeles évforduló megünneplésekor két egyetértési megállapodás aláírásával erősítették meg kölcsönös elkötelezettségüket: az egyik új teherszállítási útvonalak kidolgozását, valamint a teherfuvarozás jövőjének megvitatását érinti, a másikkal pedig erősítik az infrastrukturális együttműködést az RFI-vel.

Az RCG jelenleg hét útvonalon kínál teljeskörű szállítási szolgáltatásokat rendszeres kapcsolatokkal. Évente több mint 3300 vonatot indítanak a kikötőbe vagy onnan, ez a szám Olaszországban sokkal magasabb. A hálózat tovább bővül: Wolfurt és Trieszt között márciusban indul el a TransFER-szolgáltatás heti egy oda-vissza járattal, áprilisban pedig a Trieszt, Bécs, Linz, majd vissza Trieszt útvonal indul be, szintén heti egy járattal.

Az ÖBB teherfuvarozási ágának számító Rail Cargo Group Európa egyik vezető vasúti logisztikai szolgáltatója. A 8700 alkalmazottat foglalkoztató Csoport éves bevétele 2,2 milliárd euró, vagyis nagyjából hétszázmilliárd forint. A Rail Cargo Group és partnerei átfogó, end-to-end logisztikai szolgáltatást kínálnak Európa-szerte, sőt egészen Ázsiába is, összekötve az európai agglomerációkat és kikötőket a gazdaságilag sikeres orosz, török, vagy akár kínai városokkal. A Csoportot a Rail Cargo Austria AG üzemelteti és irányítja.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!