A társaság közleményében Chikán Attila, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) elnöke kifejtette: szükséges a rendszer internetes felületének véglegesítése és egy átfogó gyakorlati útmutató kidolgozása. Amikor ezek a feltételek rendelkezésre állnak, onnantól számítva legalább egy hónapnyi próbaüzem lenne ajánlatos ahhoz, hogy a vállalkozások megismerhessék az új szabályokat, feltehessék kérdéseiket a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, tájékoztathassák külföldi partnereiket és felkészíthessék az automatikus adatátadásra a vállalatirányítási rendszereiket.

Ezzel szemben az MLBKT szerint rendkívül nehéz helyzetben vannak a vállalkozások, mert a legjobb esetben is csak pár munkanapjuk marad nekik és az adóhatóságnak arra, hogy felkészüljenek a változásokra.

A közlemény tájékoztat, hogy az Országgyűlés február 20-án elfogadja az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszerhez kapcsolódó törvénymódosítás tervezetét, amely a márciusi indulásról rendelkezik ugyan, de szinte valamennyi részletszabály kidolgozását a nemzetgazdasági miniszter hatáskörébe utalja, tehát a rendszer éles indulása előtt kilenc munkanappal még a részletszabályok tervezete sem ismert.

Eközben Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a várható változásokról azt nyilatkozta, hogy: egyszerűbb lesz, gyorsabb lesz, könnyebb lesz.

– Azt tudom mondani, hogy a nagy cégek, amelyek úgy nevezett nem kockázatos termékeket forgalmaznak és szállítanak Magyarország útjain, azok számára rendkívül egyszerűvé válik az EKÁER használata. Három adatot kérünk tőlük: ki a feladó, ki a címzett, és mi annak a kamionnak a rendszáma, amivel fuvarozzák az árut. Ezentúl semmilyen információra nem lesz szükségünk – mondta Varga Mihály.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!