A becsült 3,8 milliárd forinttal szemben a győztes, a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. alkotta VR 3040 Konzorcium 8,6 milliárd forintos ajánlatot nyújtott be, és ezzel nyert is a tenderen, amit az Érd állomást Érd alsóval összekötő vágány építésére írtak ki – áll a keddi Közbeszerzési értesítőben.

A várható vonalvezetés (grafika: iho)

Ez a vágány hivatott összekötni a 40a és a 30a vonalat, zöldmezős beruházás, itt korábban sosem volt vasút. A jelentős földmunkával is járó építkezés 1,35 kilométernyi vágányfektetést, váltók beépítését és a vonal villamosítását is magában foglalja. Ha megépül a vágány, akkor a 30a vonalról Budapest felől is lehet a 40a vonalon tovább haladni, míg fordítva, a Pusztaszabolcs felől érkező szerelvények letérhetnek a 30a-ra. Biztosan később is hasznos lesz ez a vágány, de a legnagyobb haszna épp az elmúlt időszakban és a következő egy–két évben lenne: a 40a vonal felújítása miatt a tehervonatok egy része a hatalmas fehérvári kerülő helyett ezen is közlekedhetnének a főváros és a Dunai Finomító és a dunaújvárosi vasmű között.

Jobbra a leendő összekötővágány csonkája a már felújított Érd állomáson (fotó: Vörös Attila)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!