A huszonegy trolibuszt az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúrafejlesztés” elnevezésű projektje keretében szerzi be a főváros; a Škoda-Solaris trolibuszokra fordítható összeg összesen 10 milliárd 200 millió forint. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az a Kohéziós Alapból 3 milliárd 891 millió forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3 milliárd 912 millió 912 ezer 309 forint.

Megérkezett Lengyelországból Budapest első, legújabb generációs Solaris trolibusza. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: BKK)

A járművek a műszaki tesztek után utasok nélküli próbafutáson kétezer kilométert tesznek majd meg, ezt követően állhatnak forgalomba a budapesti trolihálózaton. A Solaris Trollino 12 típusú, szóló kocsikra hatvannégy, a Trollino 18-as csuklósokra száznégy utas fér fel. A trolik korlátozott hatótávolsággal felsővezeték nélkül is képesek közlekedni, a bejárható útszakasz hossza négy kilométer.

A Solaris legújabb generációs járművei a 2015-2016 során forgalomba állított trolikhoz képest alacsonyabb belépőmagassággal rendelkeznek, továbbá alacsonypadlós kialakításúak, ennek köszönhetően a mozgáskorlátozottak és a babakocsival közlekedők könnyebben tudnak majd utazni. Az újgenerációs trolik karosszériája is könnyebb az elődökhöz képest. A járműveket biztonsági kamerarendszerrel is ellátják.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!