Egy jármű utasforgalmi próbán, egy másik fékútméréseket végez, egy harmadik néha ETCS-vizsgát csinál. Ennyi mozog a GYSEV legújabb motorvonataiból, a Stadler által gyártott új generációs Flirtből. Közben a tervezetthez képest hónapokkal korábban, hétfőn megérkezett a tízes flotta utolsó két tagja is, így már hazánkban van a teljes állomány.

Mivel a típusengedélyt még mindig nem kapták meg a Flirt3-asok, a tízből hét-nyolc jármű ácsorgással tölti az idejét. Szombathelyen nem fér el, csak négy szerelvény, így Bükön és Körmenden is tárolnak motorvonatokat.

Az Emigen a 435-ös sorozatot keressék!

A tíz szerelvényből egyszerre eggyel ismerkedhetnek az utasok, de a hangsúly itt is a próbavonaton van, hivatalosan utasforgalmi próbának hívják egy szilis szerelvény kiváltását a Szentgotthárd–Szombathely–Sopron tengelyen. Egy másik Flirt3-as a 120-as vonalon megismételt fékútméréseket végez, Szolnok és Békéscsaba között lehet vele találkozni. Információink szerint a vonatok fékezésével semmi gond nincs, szimplán az első jegyzőkönyvet nem megfelelően rögzítették... Ezek a mérések a végleges típusengedélyhez szükségesek.

Békéscsabára érkezik fékútmérésről az 502-es vonat (fotó: Máté Szilveszter)

A Flirt3-as sorozat minden egyes tagjának le kell vizsgáztatni az ETCS-berendezését. Az ETCS1-est a Budapest–Győr fővonalon, míg az ETCS2-est a Budapest–Székesfehérvár vonalon végzik, itt tehát heti szinten találkozhatunk a GYSEV motorvonataival.

Martonvásár és Tárnok között robog ETCS2-es mérésen az 503-as. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila további fotóiból!

Magyarország első Flirt3-asait 2016-ban rendelte a GYSEV, a már (náluk is) bevált első generációs motorvonatok mellé. A vadonatúj Stadlerek első példánya 2017 novemberében érkezett Magyarországra. A Flirt3-asok az orrkialakításon túl (a TSI-nek – Interoperabilitási Műszaki Specifikációk – megfelelően) méretükben is eltérnek kissé elődeiktől, 2,8 méterrel hosszabbak, és 208 ülőhelyen foglalhatnak helyet az utasok. A kerékpáros és többcélú helyeken módosítottak és egy második mosdót is szereltek a Flirt3-asokba. Az új vonatok képesek a régi Flirtökkel szinkronban közlekedni, ezt a futópróbák során ki is próbálták már. Az új generációs Flirtök lassan egy éve folyamatosan futópróba-meneteket teljesítenek.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!