Megérkeztek a magdeburgi villamosok

Horváth Krisztián   ·   2013.08.18. 12:15
00

Nagyvárad a közelmúltban kötött szerződést a magdeburgi tömegközlekedési vállalattal (MVB – Magdeburger Verkehrsbetriebe), huszonöt használt, Tatra T4D illetve B4D típusú villamoskocsi vásárlásáról. A hosszas egyeztetések eredményeként végül megérkezett a nagyváradi remízbe az első kilenc magdeburgi villamos, amelyeket már le is rakodtak.

A villamosok lerakodása alatt sajtótájékoztató is zajlott a készülő mechatronikai labor területén, amelyen a helyi sajtó szép számban képviseltette magát. Ennek keretében Ovidiu Mureşan, Nagyvárad alpolgármestere arról beszélt, hogy egészen jó árat sikerült kialkudni a magdeburgiakkal, 600 000 euróról indulva, elérkezve végül a 395 000 eurós árhoz, amelyben a villamosok szállítási költségei is szerepelnek.

Az alpolgármestert Dr. Csuzi István, a Nagyváradi Helyi Közszállítási Vállalat vezérigazgatója követte, aki kiemelte: az uniós szabályozásnak megfelelően, 2013 az utolsó olyan év, amelyben lehetőség nyílt használt villamosok vásárlására, erre jövőre már nem lesz lehetőség. A most vásárolt tuják rövid-és középtávú megoldást jelentenek a járműpark gondjaira, illetve az alkatrészhiányra.

Múlt és jelen: a valaha tehervagonokat vontató villamosmozdony, amely az aradi Weitzer vagongyárban készült,   és a 2127-es pályaszámú magdeburgi pótkocsi, lerakásra várva<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Marcu András felvételei)

A Tatrák lerakodása közben részletesen is bemutatták a helyi sajtónak a mechatronikai labort, illetve a hozzá tartozó – a régióban abszolút egyedi – mobil esztergát is, amelynek a Nagyváradon futó összes villamostípus karbantartásában nagy szerepe lesz. A tömegközlekedési vállalat vezérigazgatója ennek kapcsán hozzáfűzte: amíg a mobil eszterga nem állt rendelkezésre, addig egy teljes villamosszerelvény kerekeinek esztergálása belekerülhetett akár 15 000 euróba is. Ezzel a négymillió euróból megvalósult beruházással azonban jelentős költségmegtakarítást lehet elérni. Ilyen eszterga egyedül a szerb fővárosban, Belgrádban üzemel még a régióban, Nagyváradon kívül. Mindezek mellett, a tömegközlekedési vállalat bemutatta a szintén nemrég megvásárolt, üzemzavarelhárításban használatos haszongépjárművét, amely olyan, akár egy mozgó labor: reális adatokat szolgáltat majd a villamos felsővezeték és a pálya állapotáról.

Érdekességként, a Nagyváradra eddig megérkezett kilenc magdeburgi villamos között találjuk a 2172-es pályaszámú motorkocsit is, amely a rajta szereplő felirat szerint az utolsó Tatra típusú kocsi volt a német városban.

Készülve a 2140-es pályaszámú pótkocsi ledaruzására

Kapcsolódó hírek