Először is a nevéről: a híd a marcheggi vasútvonalat (a Monarchia leghosszabb, egységes szelvényezésű, Bécs–Pozsony–Budapest–Szeged–Temesvár–Báziás) hidalja át, ezzel valódi összeköttetést teremtve a bal- és a hajdani jobbparti körvasút között.

Pillantás a Tatai úti átjáróból Angyalföld állomás... A képre kattintva fotógaléria nyílik (a szerző felvételei)

A hídon a pályát már 2015-ben felújították, de az üzemi meneteken, anyagvonatokon kívül csupán néhány, a pesti oldali és a szentendrei HÉV-vonal között közlekedő átállítós szerelvény használja, teherforgalma elenyésző. Igaz, a Chinoinon kívül más nem szállít vasúton a környéken, a 2-es vonal tehervonatait már csak fényképeken csodálhatjuk meg.

...és a Marcheggi híd felé

Az úgynevezett S-Bahn-koncepció (hivatalos nevén Budapesti vasúti átjárhatósági tanulmány) azonban komolyan számol a híddal, sőt: még megállóhelyet is álmodtak a közelébe. A tervezett átmérős, ám Budapestet a Körvasúton kerülő, Kunszentmiklós-Tass–Pilisvörösvár közlekedés a városi összeköttetések, az intermodalitás hiánya miatt egyelőre kérdéses. A koncepció a 4-es metró meghosszabbításaként közlekedő újpalotai villamossal és a közelmúltban a 3-as metró felújításának áldozatául esett aranyvölgyi villamoshosszabbítással egyaránt számol, ezek hiányában azonban valóban felmerül a kérdés: megéri-e a körvasúti új megállóhelyeket megépíteni, a régieket rendbe hozni?

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!