Megkezdődött az első 320neo gyártása

iho/repülés   ·   2012.07.08. 15:17
cim

Az első hajtóműpilon első részegységének készítése egyben az első „fémvágás”, amivel egyben megkezdődött az A320neo, az új európai keskenytörzsű építése az Toulouse-ban, az Airbus „Saint Eloi” gyárában, amely pilonok és hajtóműburkolatok készítésével foglalkozik.

Titán-megmunkálás az első pilonhoz

Az európai gyártó bejelentését nyilván nem véletlenül a Farnborough-i nemzetközi repülőszalon előtti napra időzítették. A pilonok azok a szerkezetek, amelyek a hajtóművet a szárnyhoz rögzítik, és mivel (ellentétben a vetélytárs Boeing 737MAX új hajtóműveivel, amelyekhez más pilon és megnövelt hosszúságú orrfutó szükséges), a 320neo új, nagyobb átmérőjű hajtóművei elférnek a gép szárnya alatt, ezért a hajtómű pilonja nem igényelt komoly áttervezést az eredeti változatéhoz képest. Ugyanakkor a gyártó közleménye szerint ez a pilon több titániumot alkalmaz, és átvesznek hozzá néhány új megoldást, amit az A380-ashoz dolgoztak ki, például a szerkezet hátsó rögzítésére.

A 320neo fanátziarajza sharkletekkel, új hajtóművekkel

Tom Williams,az Airbus operatív elnökhelyettese szerint ezzel lezárult az A320neo tervezési szakasza, és megkezdődött a jelenleg a világ leggyorsab ütemben vásárolt utasszállítójának gyártási korszaka.  Az új hajtóművekkel és „sharklet”, „cápauszony” wingletekkel  felszerelt keksenytörzsű első példánya a tervek szerint 2015 végén áll szolgálatba. A módosítások révén a gyártó 15 százalékos üzemanyagmegtakarítást ígér, a program 2010-es beindítása óta a típusból nem kevesebb, mint 1400 gépet rendeltek a légitársaságok.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.