Elindult az Audi Hungaria Zrt. győri járműgyárában az elektromos motorok sorozatgyártása – jelentette be az ez alkalomból tartott keddi ünnepségen Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. A győri üzem huszonöt éve kis motorgyárként indult hétszáz munkatárssal, hatvanezer négyzetméteren, napi kétezer erőforrást előállítva, napjainkban pedig már több mint nyolcmilliárd eurós beruházásokat követően ötmillió négyzetméteren, tizenkét és fél ezernél több munkatársat foglalkoztatva kilencezer motort és ötszáz járművet bocsát ki naponta. Ez a fejlődés minden negyedszázaddal ezelőtti elképzelést és várakozást felülmúl, az itt felhalmozott technikára és szaktudásra pedig komolyan épít az Audi, amikor az elektromobilitásban játszandó fontos szerepre készül. Ennek célja, hogy fenntartható módon, hosszú távra biztosítsák a vállalat versenyképességét. Nem csupán termékeik, de gyártási eljárásaik is innovatívak, a futószalag helyett ugyanis például moduláris, szigetszerű rendszerben zajlik a munka az új egységekben.

Az Audi Hungaria győri üzemében megkezdődött az elektromos motorok gyártása. A német autómárka elektromos járműveihez a győri üzem építi a villanymotorokat (fotó: MTI/Krizsán Csaba)

Az eseményen Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatója kiemelte: a győri járműgyár, amelyben eddig harminchárommilliónál több erőforrás és több mint 1,1 millió autó készült az elmúlt negyedszázadban, példamutató az Audi-konszern számára. A győri üzem fontos része a konszernnek, a brüsszeli gyárban nemsokára sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos SUV-juk "szíve" is Győrben készül. 2025-re minden alapmodelljük elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is, amivel minden szegmensben jelen lesz a konszern a nem hagyományos meghajtással, a győri gyár a beruházással felkészült a jelen és a jövő kihívásaira.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a modern kori ipari forradalom megjelenítőjeként beszélt az Audi győri gyáráról. Az elmúlt hét-nyolc évben megduplázódott, tavaly meghaladta a nyolcezermilliárd forintot a magyar autóipar teljesítménye. Ma Magyarország az európai autógyártás, az európai autóipar egyik meghatározó fellegvára. Az ágazatnak kiemelkedően fontos szerepe van abban, hogy négy százalék fölött maradjon a gazdasági növekedés mértéke. A világgazdaságban zajló, a gazdaság szereplőit és a szabályozókat is komoly kihívás elé állító versenyben a siker záloga az, hogy minél több, az új ipari korszakot meghatározó beruházást vonzunk magunkhoz. Ebben a versenyben komoly érv lehet, hogy Európán belül Magyarországon a legalacsonyabbak a társasági és a személyi jövedelemadó kulcsai, valamint évről évre csökken a munkára rakódó adóteher.

A beruházás egyfelől mutatja az Audi vezetésének bizalmát a magyar szakemberek iránt, a német munkakultúrára és a magyar kreativitásra épülő szakemberképzés eredményeit, valamint a magyar kormány, Győr városa, az itt működő egyetem és a járműgyártó együttműködésének sikerét. Negyed százada kevesen gondolták, hogy az Audi mostanra nyolcmilliárd eurónál nagyobb összeget ruház be Magyarországon, és közvetlenül 12 ezer 600, a beszállítókkal együtt mintegy harmincezer embernek ad munkát a régióban, a világ legnagyobb autóipari motorgyárát üzemelteti, és Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata lesz. Az Audi folyamatos fejlődése nemzetgazdasági szempontból is kiemelt jelentőségű.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke 2016 őszén beszélt először arról az MTI-nek, hogy 2018 végén, 2019 elején indul az Audi elektromos autók sorozatgyártása Győrben, s ekkor kezdik meg az elektromos motorok előállítását a magyarországi üzemben, és ez a gyár látja majd el a társaságot elektromos motorokkal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!