Az üdülő területét az állam csupán bérbe adta a vasútnak, ez a szerződés járt le mostanában. Az állam sportcélra kívánja hasznosítani a területet, a kiállított gőzösre így már nincs szükség. A mozdony azonban műemléki védettséget élvez, szétvágni – elvileg – nem lehet. A MÁV-tól kapott válasz szerint a vasúttársaság és a balatonszemesi önkormányzat még 2013. március 13-án kötött egy birtokbaadási szerződést, amelyben vállalták a mozdony elszállítását és felújítását, továbbá kiállítását a szemesi állomáson. Mivel az építkezés az utóbbi hetekben felgyorsult, az áttelepítésre Balatonszemes polgármestere újabb ígéretet tett.

A Lokomotív szálló udvarán álló Nyalóka, körülötte már javában folyik az építkezés. A képre kattintva galéria nyílik (Koncz Attila felvételei)

A mozdony a Gőzmegőr honlap listája szerint 1929-ben, 5022-es gyári számon készült a Mávagban, utolsó honállomása Bátaszék volt, hivatalosan 1990 áprilisában selejtezték, ekkor helyezték el a boglári üdülő területén.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!