A drezdai Kék Csoda a tartományi főváros egyik legfontosabb közlekedési műemléke. Az első olyan acélszerkezetű híd volt az Elbán, amely a folyómeder közepén elhelyezett pillér nélkül íveli át a két part közötti csaknem háromszáz méteres távolságot. A hivatalosan Loschwitzi hídnak keresztelt (Loschwitzer Brücke), 1893-ban épített függőhíd teljes körű felújításra szorul, a munkálatok várhatóan 2030-ig tartanak és negyvenmillió euró (12,4 milliárd forint) a várható összköltség. A legfontosabb szakasz a háromezer-nyolcszáz tonnás acélszerkezet restaurálása, ezzel már 2020-ra végeznek. A deformálódott elemeket kicserélik, eltávolítják a rozsdát és a legutóbbi festékrétegeket, amelyeket az ország újraegyesítésének idején, 1988 és 1993 között vittek fel.

Az előkészületek során a szakemberek feltárták a legelső rétegek maradványait, a jellegzetes kék festéket, amelyet visszafestenek, így a szászországi tartományi főváros ikonikus hídja eredeti képét mutatja majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!