Ahogy a vágányzári híreinkben is olvashatták, hétfőtől, október 9-étől, egészen a hónap végéig vonatpótló buszokkal kell utazni Szerencs és Sátoraljaújhely között. Itt vannak a részletek, hogy miért – jó tíz napja még csak az előkészületekről írtunk.

Állomási romantika fölszedett vágányzattal (fotók: NIF Zrt.)

  • A teljes kizárásos vágányzár ideje alatt vonatpótló buszok fognak közlekedni a meghirdetett menetrend szerint.
  • Sárospatak, mind Bodrogkeresztúr állomásokon megkezdődik az új I. vágány építése az alépítményi munkálatokkal. Ennek során először talajstabilizációt végeznek, majd az alépítmény kialakítását végzik el. Szintén ebben az időszakban az új, korszerű magasperon építését is elkezdik az említett állomásokon.

Ez a szakasz már egészen príma. A háttérben már az oszlopok is állnak, miután a fotós elment, könnyen lehet, hogy az előtérben pihenő oszlop is talpra állt

  • A felsővezeték építési munkák a Bodrogkeresztúr-Olaszliszka-Tolcsva állomásközben oszlopállítással folytatódnak, majd megkezdik a felsővezetéki rendszer szerelését is.
  • Vasútfotósok, figyelem! A tervek szerint ebben a vágányzári időszakban a Mezőzombor-Bodrogkeresztúr szakaszon is elkezdik a felsővezetéki oszlopok alapozási munkáit, a munkálatok hatékony bonyolítása érdekében lesz olyan időszak, amikor három betonozó-oszlopállító vonat is egyidejűleg fog dolgozni.

Szeptember eleje óta a vonatforgalom fenntartása mellett Sárospatak és Bodrogkeresztúr állomásokon elbontották a szükséges vágányokat, a hozzájuk tartozó kitérőket, valamint a peronokat, az utasok le- és felszállását az ideiglenes peronok biztosítják. A meghosszabbított éjszakai vágányzári időszakban az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak állomásközben felállították a felsővezetéki oszlopok nagyobbik részét.

Kevés hálásabb dolog van annál, mint amikor egy szép nagy pocsolyában lehet tükröztetni az egyébként is pompás látnivalót

A föntieken túl az alábbiakat is megcsinálják a 80-as északi végén:

  • A 46,3 kilométeres vonalszakaszon a felsővezeték kiépítésével párhuzamosan FET (Felsővezetési Energia Távvezérlő)–HETA (helyi távvezérlő) berendezést is létesítenek.
  • Az utaskomfort emelése érdekében minden állomáson és megállóhelyen megújítják a térvilágítást is, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítenek.
  • Az állomásokon ötvenöt centiméter magas peronokat emelnek, ennek érdekében elvégzik a vágányhálózat szükséges átalakítását.

Itt viszont még van egy kis híja...

  • A téli közlekedés biztonságos lebonyolításra új villamos váltófűtő berendezéseket építenek az állomásokon, Sátoraljaújhelyen pedig szerelvény előfűtő telepet létesítenek.
  • Az állomásokon új felülvezérelt, tengelyszámlálós D-55 típusú biztosítóberendezéseket telepítenek, valamint Sátoraljaújhelyen korszerű KÖFI (Központi Forgalom Irányítás) diszpécserközpontot létesítenek.
  • A Sárospatak–Sátoraljaújhely állomásközben négy kilométer hosszon az árvízvédelmi feladatot is ellátó földmű- és pályaszint egy méteres megemelését is elvégzik, csökkentve a Bodrog áradása által okozott vonatforgalom-szüneteltetés kockázatát.

Gyerekek! Látva ezt a képet, markolósok, vagy teherautósofőrök akartok inkább lenni?

Ha mindez kész, akkor a fejlesztést követően a vonalszakaszon visszaállítható a kiépítési pályasebesség az állandó és ideiglenes lassújelek megszüntetésével.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!