Gyorsan elnézést kérünk a pusztító címért, még a boldog új év hatása alatt vagyunk (legalábbis ez jó magyarázat[nak tűnik...] a szójátékra)...

„A Fonódó információi szerint a főváros valószínűleg még januárban bemutatja a nagyközönségnek a Budapesten tervezett közlekedési projektek leginnovatívabbját, amelynek lényege, hogy a 2-es metróból, a gödöllői HÉV-ből és új szárnyvonalból, szárnyvonalakból egy olyan kelet-nyugati gyorsvasúti rendszer jöjjön létre, amely nemcsak az ilyen színvonalú kapcsolatot most nélkülöző külvárosi területeket (XVI., XVII. kerület), de a gyorsan fejlődő pesti elővárosokat is bekapcsolja”olvasható a közlekedési blog posztjában. Azaz egy „rég kettévágott” vonalat összekötnek: az M2-es metró és a gödöllői HÉV vonala kapcsolódik össze.

Nem most találták ezt ki: a BKK egy ideje már készült a piros metró és a H8-as HÉV összekapcsolására, tanulmányukban ezt írták annó: „a BKK évekkel ezelőtt megkezdte a felkészülést a 2014–2020 közötti európai uniós pénzügyi ciklusra, hogy amint a közlekedésfejlesztési források elérhetővé válnak, megalapozott, részletesen kidolgozott tervekkel pályázhasson, és megkezdhesse a beruházásokat. Azaz a tervezett és előkészített projektek már a »startvonalon várják«, hogy elindulhassanak.

(...)

A projekt fejlesztési területe az M2-es metróvonal, valamint a H8-as (gödöllői) és a H9-es (csömöri) HÉV vonala.” Érdemes végigolvasni a teljes fejlesztést.

Az első valódi lépésen túl vagyunk, a Főmterv tavaly év végén leadta a tanulmányterveket. Ők készítik majd el a részletes engedélyezési és kiviteli terveket is. A most leadott terv még képlékeny, megint a Fonódót idézve: „számos ponton változatokat fogalmaz meg, amelyek között dönteni kell. Az egyik ilyen a Rákoskeresztúrra vezető ág nyomvonala, kiépítésének módja (felszín, kéreg). A XVII. kerületbe vezető metró a korábbi tervekben nem szerepelt, de az aktuálisan futó változatban már (ismét) igen. Riz Levente polgármester egy képviselő-testületi ülésen beszélt a beruházásról. A helyi Rákosmenti Híreket idézve a vg.hu azt írja, hogy erre az ágra négy verzió fut. Háromban a körvasútnál ágazna el a metró, a negyedik változat szerint a Sárga rózsa utcánál indulna a szárnyvonal.


Úgy tudni, a tanulmányterv a teljes projektet öt ütemben tervezi:

  1. A két gyorsvasút összekötése az Örs vezér terén, a metró Cinkotáig jut el
  2. Új szárnyvonal Rákoskeresztúrra
  3. Átépítés Cinkotától Gödöllőig
  4. A csömöri ág átépítése
  5. Új vonal a Hungaroringre

Az első ütem természetesen feltétele a többinek, de azok egymás közötti sorrendje már döntés kérdése.”

A tervezők 123–127 milliárd forintra becsülik a kivitelezés költségét. A jogerős építési engedélyek a tervek szerint 2019-ben lesznek meg, az építkezés 2020 után indulhat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!