A helyszín: Kiskunfélegyházi út volt megállóhelye, hét kilométerrel délre Kecskeméttől. A személyvonati menetrendből nyolc éve kikerült szolgálati hely mostantól új értelmet nyer: itt fog kiágazni a Mercedes-gyár kapcsolatát biztosító 906 méteres vágány. A gyártás 2012-es elindulása után ezen át naponta öt pár tehervonat fog a gyár területére lépni, odaúton autóalkatrészeket, préselt előgyártmányokat szállítva, visszafelé pedig a kész autók fognak a kereskedőkhöz tartani. A vágány közforgalmú, kezelője várhatóan a Magyar Államvasutak lesz.

A 140-es vonal pályája a kiágazás helyén. A kis bódé még Kiskunfélegyházi út megállóhely maradványa. A zászlók együtt lengenek, hirdetik egy gördülékeny projekt sikerét<br>(fotók: Melles Kristóf)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A gyár Kecskemétre kerülésében szerepet játszott az autópálya megléte, a ferihegyi repülőtér közelsége mellett a 140-es vonal jelentette vasúti kapcsolat. A vágány tervezője a MÁVTI volt, a kivitelező pedig a kizárólagos MÁV tulajdonú Mávgép lesz. Mosóczi László hangsúlyozta, hogy az építő cég garancia az időben végzett munkára, hisz a csapat állította helyre az ajkai iszapkatasztrófában elmosott 20-as vonal pályáját is. Az építési feladatok három részre bonthatóak: Kecskemét vasútállomásán két tehervonati vágány meghosszabbítása, és a déli vég vágánykapcsolatainak újraszervezése. A biztosítóberendezés átalakítása teszi teljessé a munkát, amely körülbelül egy milliárd forintba kerül, és a számlát a MÁV állja. Maga az összekötő vágány 450 millió forintos tétel, és vasútfejlesztési keret terhére a Mercedes finanszírozza. A földmunkák azután ndulhatnak, mikor a régészek végeztek a feltárásokkal. Az elágazás távvezérelt lesz, hogy ne legyen helyben szolgálatra szükség. A gyár területén öt fogadóvágány épül, de azt teljes egészében a német multi finanszírozza és építteti. A jövőre is gondolva Mosóczi László elmondta, hogy a kecskeméti vasútállomáson kialakítandó intermodális központ, és az állomás teljes átépítése tovább javíthatja a közösségi közlekedés pozícióit, amelyhez Közlekedési Operatív Programból elnyerhető forrást kíván igénybe venni. A gyár számára pedig jó hír, hogy a 142-es, Kőbánya-Kispest–Kecskemét vasútvonal átépítését is tervbe veszi a MÁV annak érdekében, hogy zavar esetén kerülő útvonalként szolgálhasson.

Felbőgtek a motorok és a két munkagép nekilendült: az innensőt Mosóczi László, a teljes takarásban levőt pedig Frank Klein gardírozza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A beszédét magyarul indító és záró Frank Klein elégedettségének adott hangot, különös tekintettel arra, hogy a megbízhatóság mindegyik partner oldaláról adott: a magyar állam, és Kecskemét városa részéről is. Büszkeségének adott hangot, hogy sikerült olyan hazai partnereket találnia, akik megfeleltek a magas elvárásoknak, és a gyárépítés négyötödét magyar honos vállalkozók teljesítették. Bejelentette azt is, hogy már az első autónál Mercedes minőséget fognak biztosítani. Tudósítónk kérdésére elárulta: a Mercedes egyelőre a városi busszal és magánautókkal tervezi megoldani munkatársai ingázását. Nem lesz tehát személyforgalom Mercedes-elágazásnál, de a jövőben megfontolják ezt a kérdést, amennyiben a dolgozói létszám tovább emelkedik a jelenleg tervezett 2500-ról. a gyár vasúti kiszolgálását végző társaságot még nem választották ki, de a vezérigazgató reméli, hogy itt is támaszkodhat hazai cégre.

Mercedes-MÁV kézfogás: Frank Klein és Mosóczi László

 

Itt Mercedeses megállóhely van. A DaimlerChrysler (ez a cégcsoport korábbi neve) nevet viselő létesítmény a baden-württenbergi Gaggenau területén van, az S betű a karlsruhei S-Bahn 41-es viszonylatát szimbolizálja. Lesz-e ilyen a 140-esen is?<br>(forrás: kvv.de)