Óbudát talán már megszoktuk, Angyalföldön azonban jelenleg mintha kő nem maradna kövön: az átmenő vágánynak most használt nyolcadik–kilencedik sínpár eléggé az állomás perifériáján van. Az első hét vágány helyén csonkán végződő, aláveretlen sínpárokat és két hatalmas, 55 centiméter magas, természetesen viacolorral burkolt peront láthatunk.

Az átépítés előtti vágányhálózat. A képre kattintva galéria nyílik (forrás: allomasok.uw.hu)

A mellékelt vágányhálózati rajz a boldog békeidőket idézi (ezentúl már nem nagyon lehet filmet forgatni nosztalgiavonattal), amikor az állomás épületein kívül maga a pálya és a peronok is tökéletesen megfeleltek bármilyen forgatás hátteréül, és a Tatai útról sem kellett messzire mennie a szerelvényeknek.

Induljunk el hát Rákosrendezőtől Angyalföld felé! A Vasútmúzeum régi (ha lehet annak nevezni) megállóját bontják, az esztergomi vonatok immár a korrigált nyomvonalon – majdnem –, két vadonatúj vágányon haladnak. A volt raktárépületek kiszolgálására ugyan nincs már igény, de amint elhaladunk az aluljáró építkezése mellett, szemünkbe tűnik a régi második vágány újjáépítés alatt álló részlete – és a régi járművek szerelmesei is örömmel konstatálhatják: a muzeális PFT-kocsik elől kivágták a bozótot (igaz, a kutya ugyanolyan dühösen ugatja meg az arra járót).

A két hatalmas új peron (Kemsei Zoltán felvételei)

A felvételi épület előtt tehát lesz egy vágány, utána az első nagy peron következik, majd újabb kettő (az új második–harmadik vágányok), utána a második új peron jön, ezt követi az új negyedik (jelenlegi hetedik) sínpár. Három vágánnyal kevesebb lesz tehát, kissé változik a be- és kijárati váltókörzet. A vezetéktartó oszlopok már állnak, a felsővezetéket a pálya elkészülte után húzzák ki.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!