A ted pályázati oldalon jelent meg az eredmény, amelyet a redflagsen vett észre a 444.hu. A kiírásról tavaly novemberben számoltunk be, az eredményről meg most. Az alábbiakat kell elvégezni a Püspökladány és Ebes között:

  • 160 km/óra sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pálya kiépítése
  • a vasútállomások teljes vágányhálózatának korszerűsítése
  • 55 centiméter magasságú állomási peronok létesítése, aluljárók, liftek, perontetők építése, akadálymentes állomási környezet kialakítása
  • térvilágítás kiépítése,
  • 0,4 kV-os villamos energiaellátás és felsővezetéki rendszer korszerűsítése,
  • külön szintű vasúti-közúti keresztezések kialakítása,
  • zajvédő falak építése,
  • P+R rendszer kialakítása,
  • buszfordulók, buszmegállók létesítése,
  • állomási biztosítóberendezések (és áramellátás) építése, vonali biztosítóberendezések korszerűsítése,
  • új kábelalépítmény és kábelhálózat kiépítése az állomásokon és a vonalon,
  • integrált vasúti távközlő rendszer, korszerű utastájékoztató berendezések létesítése.

(archív fotó: Vörös Attila)

Innen át is adnánk a szót a Tednek:

„Főbb mennyiségek:

  • Hézagnélküli vágány átépítése 60 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljjal a Püspökladány(kiz.)–Ebes(bez.) vasútvonal-szakaszon a nyíltvonali vágány és állomási átmenő fővágányok átépítése keretében: 66 km.
  • A vágány átépítésen belül 24 800 vm hosszban az al- és felépítmény átépítése alépítményjavító géplánccal, nagygépes technológiával.
  • Kaba állomás átépítése során 5 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítése, 12 csoport új nagysugarú kitérő beépítése, 1 csoport új B60-XIV rendszerű kitérő beépítése, 1 csoport új B54-XIII rendszerű kitérő beépítése.
  • Hajdúszoboszló állomás átépítése során 4 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítése, 12 csoport új nagysugarú kitérő beépítése, 9 csoport új és 4 csoport különböző B54-es rendszerű kitérő beépítése.
  • Ebes állomás átépítése során 3 csoport új B60-XI rendszerű kitérő beépítése, 12 csoport új nagysugarú kitérő beépítése, és 2 csoport új B60-XIII rendszerű kitérő beépítése.
  • A kitérők cseréje vagy beépítése mindhárom állomáson al- és felépítménnyel együtt valósul meg.
  • Számítógép által vezérelt villamos váltófűtés kiépítése: 75 csoport kitérőben.
  • 33,75 km biztosítóberendezési vonalkábel és 33,25 km erősáramú kábel építése és szerelése.
  • 25 kV 50 Hz rendszerű váltakozó áramú nyíltvonali és állomási felsővezeték hálózat kiépítése: 95,2 km.
  • Vasúti műtárgyak: 14 db kerethíd / áteresz, 2 db hídépítés / felszerkezetcsere.
  • 3db peronaluljáró építése.
  • Közúti felüljáró: 1 db (Kaba).
  • A jelenlegi biztosítóberendezés (75 Hz jelfeladás mellett) átalakítása és üzembe helyezése az építési fázisoknak megfelelően: Kaba állomáson 32 csoport kitérőt, Hajdúszoboszló állomáson 32 csoport kitérőt: Ebes állomáson 17 csoport kitérőt vezérlő jelfogó függéses biztosító berendezés.
  • Távközlő rendszer átalakítása 3 állomáson.
  • Elektronikus biztosítóberendezés és távközkési hálózat kiépítése a teljes vonalszakaszon.
  • 6 db esélyegyenlőséget biztosító sínkoronaszint + 55 cm magas peron építése, 6 db lift.
  • Tervezési munkák a dokumentációban részletezettek szerint: pl. megvalósulási tervek, térképek elkészítése, kezelői lehatárolás terve, tervezői művezetés.”

A cég a V-Híd Építő Zrt.-vel közösen, RV 2020 Konzorcium néven adott sikeres ajánlatot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!