Milliárdos gyárbővítés a Škodánál

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.03.05. 15:00
CE_01

A PPF Csoporthoz tartozó Škoda Transportation ostravai leányvállalata, a Škoda Vagonka jelentős modernizáláson esik át a közeljövőben. Két éven belül összesen egymilliárd cseh korona (13,5 milliárd forint) értékben. Az ostravai Vagonka beépített területe a kétszeresére nő: 300 millió koronáért (4 milliárd forint) új fényezőcsarnok épül, 200 millió korona (2,7 milliárd forint) tervezett költséggel új összeszerelő-műhelyek épülnek, továbbá 100 millió korona (1,35 milliárd forint) értékben megépül egy modern fémmegmunkáló központ is, valamint 70 millió korona (945 millió forint) értékben további korszerű gépeket és berendezéseket vásárolnak.

Az ostravai vagongyár egyik legismertebb terméke Csehországban és Szlovákiában a kétszintes CityElefant elővárosi szerelvény (fotók: Škoda)

A  Škoda Transportation járműgyártó vállalat nem szűkölködik megrendelésekben az utóbbi években. 2018 áprilisa óta (ekkor vette meg a PPF Csoport) összesen 60 milliárd korona értékben írtak alá különböző járművek gyártásáról szóló szerződéseket nemcsak Csehországban, de Európa más országaiban is. Hogy csak néhány példát említsünk: tradicionális megrendelő a Cseh Vasutak (RegioPanter, InterPanter), de jelentős kontraktust írtak alá a Lett Vasúttársasággal is, de a Škoda gyártja a varsói új metrókocsikat is. A cég vezetése éppen ezekkel a sikerekkel indokolja a nagymértékű beruházást, amire elengedhetetlenül szükség van.

Itt éppen egy metrókocsit bütykölnek

Az idén 120 éves Škoda Vagonka ostravai gyára jelenleg 450 főt foglalkoztat, a bővítést követően számuk kilencszázra emelkedik. A fejlesztési és gyártási folyamat minden szintjén szükség lesz új munkaerőre. Nagy előny lesz, hogy az új fémmegmunkáló központban 40 méter hosszú elemeken, kocsiszekrényeken tudnak majd dolgozni egyszerre, továbbá öt új hegesztősor is elkészül a tervek szerint. A Škoda Vagonka ostravai gyára jelenleg 30 ezer négyzetméteren terül el, a mostani beruházást követően már 60 négyzetméternyi területen dolgozhatnak. Az új műhelyekben cseh és szlovák megrendelők részére egyszintes villamos motorvonatok, mozdony nélküli ingák, és a Lett Vasúttársaság megrendelésére épített szerelvények is itt születnek majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek