Összesen 30 ezer vagont szerelnek fel a CTmobile szenzorokkal, ha beválik az újítás, további 20 ezer teherkocsit szerletethet föl a DB Cargo. A rendszer segítségével a DB Cargo közvetlenül és folyamatosan képes lesz nyomon követni a teherkocsi pillanatnyi helyét, és az érzékelők a rakomány állapotáról is információkat továbbítanak. A teherkocsikat három éven belül szerelik fel az érzékelőkkel. A Siemens Mobility a rendszert hat évig üzemelteti, az adatgyűjtést és adatáramlást központi, belső CT szerveréről felügyeli majd.

Eztán azt is tudja majd a DB Cargo, hogy ez a teherkocsija baknál áll

Tavaly jelentette be a DB Cargo, hogy 2020-ra flottájának minden járművén új szenzor és telematikai rendszer fog működni. A CTmobile rendszerrel a DB Cargo valós időben kapja meg a teherkocsijaival és tehervonataival kapcsolatos információkat, amelyeket továbbíthat az irányítóközpont, a karbantartószemélyzet és a vonatüzemeltetők felé, biztosítva a logisztika és útvonaltervezés hatékony működését. A vasúti kocsik folyamatos figyelésével a CTmobile nemcsak a lopásokat, káreseményeket és baleseteket segít detektálni, hanem minőségi szállítási dokumentumokat is biztosít.

A teherkocsik GPS általi nyomon követésével optimálisan meghatározható azok várható érkezési ideje. Emellett az intelligens szenzorok által gyűjtött adatok értékes információt szolgáltatnak a rakomány állapotáról, a kocsi hőmérsékletéről és páratartalmáról. Mivel minden egyes teherkocsi pozíciója nyomon követhető, a DB Cargo növelheti a járműflotta rendelkezésre állását.

És arról is lesz infója, hogy, mondjuk ebbe a vagonba, mit és mennyit rakodtak

Rendben, de mi lesz ez az egész?

Egy dobozt szerelnek föl a vagonokra, amely rögzíti és vezeték nélküli kapcsolattal továbbítja az adatokat, valamint rögzítenek egy CTsensor érzékelőt, amely nyomon követi a kocsi fizikai állapotát, például a hőmérsékletét és páratartalmát, és ezeket az adatokat a telematikai doboznak továbbítja. A CTsensort általában a teherkocsi belsejében vagy az alján helyezik el. A telematikai egység GPS-en keresztül rögzíti a jármű helyzetét, és az adatot továbbítja a központi Siemens Mobility CT szerveralkalmazásnak. Az egyedi és összesített státuszinformációk nyomon követhetők, továbbíthatók és elemezhetők biztonságos internetkapcsolaton keresztül, automatikus e-mail- vagy SMS-riasztás útján. A készülékekkel felszerelt összes vasúti kocsitól érkező adatok a központi szerveren futnak össze, majd szabványosítva kerülnek az ügyfélhez, jelen esetben a DB Cargóhoz.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!