csik

 

 

Legjobb esetben is csak ingadozó a forgalom néhány, a vonatok pótlására beállított autóbuszjáraton, ráadásul az intézkedés előtt is közlekedő buszokon sem utaznak többen – állítja a szaktárca. Erős a túlkínálat: a Vésztő–Körösújfalu között közlekedő esti járatot januárban mindössze hárman vették igénybe, de nem sokkal jobb a helyzet a Mezőfalva–Dunaföldvár vonalon sem, itt három járatpár termelt egy hónap alatt körülbelül 6500 forint nyereséget.

A vonalak csaknem feléről azonban nem érkezett utaspanasz. A menetrendiség megvalósult, súlyos késés és járatkimaradás nem fordult elő, egyes helyeken a „vonatpótló” autóbuszok még magasabb szolgáltatási színvonalat is biztosítanak, mint a térség egyéb Volán-járművei. Az északi országrészben, a decemberben bezárt 77-es vasútvonal (Vácrátót–Aszód) helyén közlekedő autóbuszok kihasználtsága várakozáson felüli a közvetlen kapcsolat, az ütemes menetrend és a még meglévő vasútvonalakon közlekedő járatokkal történő, kidolgozott csatlakozások miatt. Ezenkívül, az igényeknek megfelelően, a diákokat hétköznaponként meghosszabbított vagy módosított vonalon közlekedő autóbuszok viszik a váci oktatási intézményekhez. A kormányzat minden esetben hajlandó volt az együttműködésre a települések (így például Godisa, Komádi, Segesd, Tiszacsege, Tiszaszentimre) és a Volán-társaságok esetében. Így – a menetrendek módosításával – a vasút által korábban nem biztosított összeköttetések valósultak meg.

A minisztérium felhívja az önkormányzatok figyelmét, hogy rövidesen elkezdődik a jövő évi menetrendek előkészítése és az ehhez kapcsolódó egyeztetéssorozat, amelyet a változtatások hatásait folyamatosan figyelő Regionális Közlekedésszervező Irodák (RKI-k) koordinálnak. A KHEM aktív részvételre és az észrevételek megtételére buzdítja minden település képviselőit.