A helyettes államtitkár felidézte, 2022-ig mintegy 2500 milliárd forintból, több mint felerészben hazai forrásból 1000 kilométer új gyorsforgalmi út vagy kiemelt főút épül meg Magyarországon. A biztonságosabb közlekedést szolgálja a komplex útfelújítási program is, amelynek 2017–2018-as ütemében több mint 100 milliárd forintból újulnak meg útszakaszok az ország minden részében. Mosóczi László kiemelte: 70 milliárd forint a célzott közlekedésbiztonsági infrastruktúra-fejlesztési program keretösszege, baleseti gócpontokon a közútkezelők, vasúti pályaüzemeltetők által javasolt beavatkozásokat hajtanak végre a kockázatok csökkentése érdekében.

A helyettes államtitkár hangsúlyozta, tíz közúti balesetből kilenc emberi mulasztás vagy hiba miatt következik be, ezért a biztonságos közlekedésnek fontos alapfeltétele a szemléletformálás. Ehhez kapcsolódik a Közlekedési kultúra napjának programsorozata is, a figyelemfelhívó rendezvények célja, hogy a közlekedésben az együttműködés, a partnerség kultúrájának térnyerését támogassák – tette hozzá.

Bíró József, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) közlekedésbiztonsági tagozatának elnöke elmondta: az eseményt 2015. május 11-én rendezték meg először, az idei a negyedik programsorozat, amelyhez megszervezéséhez már 58 szakmai és civil szervezet csatlakozott.

Országszerte várják az érdeklődőket minden korosztályból a kulturált közlekedést népszerűsítő rendezvényekkel, a többi között a kerékpározáshoz, autózáshoz, motorozáshoz, vezetéstechnikához, a vasúti, vízi-, és légiközlekedéshez, illetve a közösségi közlekedéshez, az ezek biztonságához kapcsolódó programokkal – hívta fel a figyelmet az eseményt koordináló munkacsoport vezetője.

A nyitórendezvényen Ledia Lazeri, a WHO magyarországi irodájának vezetője egyebek mellett emlékeztetett, az ENSZ tagállamai célul tűzték ki, hogy 2020-ig felére csökkentik a közúti haláleseteket és sérüléseket a világ országaiban.

– Az adatok szerint Európa egészében 100 ezer lakosra 9,3 közlekedési baleset miatti haláleset jut, Magyarországon ez a szám 7,7 – ismertette. Hozzátette: az elmúlt tíz évben jelentősen csökkent a magyar közúti halálozások száma, példaként említette, hogy 2004-ben 100 ezer magyar lakosra még 13 haláleset jutott.

Kiemelte azt is, hogy az előzetes becslések szerint Európában a GDP négy százalékát teszi ki a közlekedési balesetekből eredő kár.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!