Ha jó lesz az idő, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor ma délután ismét: Nagy Futam a levegőben is. Az idei első nyilvános repülőbemutatót stílszerűen a legjelentősebb hazai ász, Besenyei Péter műrepülése nyitja meg az Országház és az Erzsébet híd között, ezúttal a magyar pilóta a magyar Corvus Racer 540-essel repül, ami sokak szerint a legszebb vonalú gép a kategóriájában, de a különleges produkciót elsősorban a különleges repülőember garantálja. A repülés szerelmesei feltehetően Péter hihetetlen dobott kombinációit figyelik majd legnagyobb élvezettel viszonylag magasabban, míg a nagyközönségnek nyilván az lesz a látványosság, mikor Besenyei valamelyik híd alatt repül át...

Visszatérő vendégcsapat a Flying Bulls, amely most nem tudja a teljes flottáját bemutatni a Duna felett, portálunk értesülései szerint a szokásos Alpha Jet-géppár helyett – az egyik kéthajtóműves sugárhajtású kiképzőgép technikai gondjai miatt – szólóprodukció várható. Itt lesz viszont és teljes elképesztő műsorát lerepüli a – merev bekötésű rotorjainak köszönhetően – helikopterhez képest elképesztő műrepülési adottságokkal rendelkező Bo-105-ös.

A háború és a háború utáni korszak légcsavaros katonai gépeinek formációját a gyönyörű ezüstösen csillogó B-25-ös kétmotoros Mitchell bombázó, a legendás Lockheed vadász, a P-38 Lightning és a kicsit furcsa törzsalakú, és nem annyira csilivili festésű T-28 Trojan kiképzőgép alkotja majd.

Ha már a német Bo-105-ös elképesztő műrepülését emlegetjük, talán annál is sokkal izgalmasabbnak ígérkezik a show-repülésre (és persze különleges feladatokra és munkarepülésre is) alaposan átalakított, pompás festésű, magyar lajstromjelű Mi-2-es helikopter programja: Imreh Lajos és a „Repülő Csirkecomb” pazar látványosságot kínál nagyszerű repülésével, ami egyébként erősen meghazudtolja a típus lomhaságáról alkotott korábbi képet, ráadásul olykor saját füstjéből kibontakozva gyártja a meglepő figurákat a gép és pilótája.

Új madaraival repül bemutatót a Flying Bulls cseh pilótákból álló négyes köteléke, a korábbi felállásban a korábbi típusuk az ugyancsak cseh, egykor világbajnoki trófeákkal büszkélkedő Zlin Z-50-es volt, a mostani gépeik, az XtremeAir XA42-esek viszont könnyedebbek, erősebbek, fürgébbek, látványosabb bemutatókra nyújtanak lehetőséget a tapasztalt cseh pilótáknak, akiknek egyik különleges játéka a tükörrepülés, de egyáltalán nem csak vízszintes áthúzás formájában...

Köszönthetjük a folyó felett a Goldtimer Alapítvány csodálatosan rendbehozott gépeit: a kétmotoros utasszállító Li-2-es, a Rubik-féle Kánya, a Bánhidi-féle Gerle mellett most ismét gyönyörködhetünk a klasszikus kétfedeles, a Po-2-es repülésében és varrógépszerű hangjában: a nagyjavításon átesett madarat tavaly nem repülhette a budaörsi csapat, nagy öröm, hogy most újra láthatjuk a megújult gépet frissen újrafestve.

A programot Illés Tamás műrepülése zárja Extra 330-assal, de előtte még egy szintén sokak által várt produkció, ismét megjelenik, a nagygépes közforgalmi repülés képviselője és áthúz a Duna felett. A Wizz A321-es gépét – tehát a hosszabb törzsű változatot, vadonatúj példány, utasok még nem repülhettek vele – Tóth Ferenc és Arday András kapitányok repülik, lesz egy különleges meglepetés-manőverük is: az egyik, észak felőli megközelítés alkalmával a gépet még a bemutató légtere előtt alaposan „megnyomják” 300 csomóra, majd a publikum előtt már alapra levett gázzal suhannak el, elegánsan csendesen, és gyorsan.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!