Az egykori Ikarus gyár csak külföldre közel háromszázezer autóbuszt tudott értékesíteni, ebből Nagy-Britanniába 1948 és a kétezres évek eleje között 354 járművet adtak el, köztük tizenegy Ikarus 489 Polarist. Ez a típus volt az utolsó, 2001-ben tervezett mátyásföldi busz, eredetileg a kétezres évek vezető típusának tervezték. Tíz társával együtt Leeds városának közelében, a cleckheatoni Arriva-telephely üzemeltette, és tizenöt év szolgálat után most vonták ki a forgalomból, a szériából elsőként.

A Polaris kívül... (forrás: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum)

A DAF-alvázra épített busz új formatervével és műszaki megoldásaival forradalmi újításnak számított. A 2000-ben bemutatott 489-es alacsonypadlós, jobbkormányos busz az akkoriban idehaza is futó 400-as családnál jóval korszerűbb megoldásokat tartalmazott, például az utastár balesetvédelmét jelentősen sikerült növelni a csavarok, sérülést okozó élek eltüntetésével.

...és belül

A megújuló Közlekedési Múzeum igyekszik megmenteni a magyar járműgyártás elveszett-szétszóródott, ám a gyűjteményből hiányzó emlékeit. Az egyik utolsó Faros megvásárlása után az Ikarus 489 Polaris ezt a hiányt hivatott enyhíteni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!