A projekt részeként a Polo Mercitalia és a TX Logistik közösen összesen százhuszonöt Traxx villamos mozdonyt vásárol a Bombardier Transportationtől, négyszázmillió euró értékben, vagyis átlagban körülbelül egymilliárd forintot kóstál minden gép. A két vasúttársaság közös tenderén a legtöbb nemzetközi hírű gyártó indult – írja a Railway Gazette. A 6400 kilowatt teljesítményű villanygépek egy része csak az olaszországi három kilovoltos egyenáramú betáplálásról tudnak majd üzemelni (DC3 verzió), az MS verziójú, többáramnemű mozdonyok viszont Európa-szerte bevethetők lesznek. Az első Traxxokat várhatóan 2018 őszén vehetik át. Az új gépeknek köszönhetően növelhetik a szerelvények kapacitását, a visszatápláló (regeneratív) fékrendszer által pedig az energiafogyasztás is csökkenhet. A kontraktus értelmében a gyártó nyolc évig felel a mozdonyok karbantartásáért Olaszországon belül és kívül is. Az üzletnek köszönhetően a Bombardier életben tarthatja olaszországi, Vado Ligure-i üzemét. A beszerzés által mozdonyflottájának több mint egyharmadát újítja meg három év alatt a Polo Mercitalia, Európa egyik legfiatalabb flottájával pedig tovább javíthatja a szállítási szolgáltatás megbízhatóságát és pontosságát.

Kétszázötven teherkocsit vásárol a Mercitalia, továbbá a TX Logistikkal együtt százhuszonöt Bombardier Traxx villamos mozdonyt is beszerez (forrás: Railway Gazette)

A teherkocsikat illetően két részre bontható az összesen huszonhétmillió eurós (nyolc és fél milliárd forintos) üzlet. A Greenbrier kétszáz, acéltekercsek szállítására alkalmas vagont állít elő a Mercitalia Rail részére, a járművek 2018 nyarán állhatnak forgalomba. A szlovákiai Tatravagonka Poprad pedig ötven kétrészes zsebeskocsit gyárt le 2018 elejéig, amikkel nagyméretű félpótkocsikat szállíthatnak az intermodális Cemat vállalkozás keretében. Az összes teherkocsit valós idejű adatkommunikációra képes, egyéni tápellátású érzékelőkből álló telematikus felügyeleti rendszerrel látják majd el, mely által a járművek megbízhatósága, működési hatékonysága és biztonsága még magasabb lehet. A korszerű rendszernek köszönhetően a Polo Mercitalia Európa egyik legfejlettebb technológiájú teherkocsiflottájával fog rendelkezni.

Az FS Group 2017 és 2026 közötti üzleti terve a Polo Mercitalia számára másfélmilliárd eurónyi befektetést tesz lehetővé, a járműbeszerzés ennek egy kiemelt fontosságú része. A Mercitalia követi az FS Italiane csoport által életre hívott árufuvarozás-továbbfejlesztési programot. Az új mozdonyok és teherkocsik az Alpokon keresztül vezető vasúti korridoron és a legfontosabb európai országokban fognak közlekedni – számol be a Railway Pro.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!