8,63 milliárd forintért építi meg a Colas és a Siemens a korábban 7,35 milliárdra taksált villamoshosszabbítási projektet – szúrta ki az Index a Közbeszerzési Hatóság nyilvántartásában. Az összeg egyrészt az 1-es villamos meghosszabbítását fedezi három új megállóval és minden kapcsolódó munkával, de a pesti oldalon is el kell végezni még csaknem három kilométernyi vágányépítést. A konkrét feladatok:

„A” munkarész:

  • villamos pálya építése: 3 447 vm,
  • áramátalakító építése: 1 db,
  • villamos megállóhely építése: 3 db,
  • Végállomási jelzőberendezés telepítése: 1 db,
  • közúti jelzőlámpás csomópont építése, átalakítása: 7 db,
  • villamos felsővezeték építése: 4 200 fm,
  • DN 300-as gázvezeték: 597 m,
  • 10 kV-os kábel fektetése: 6 915 m,
  • DN 200 PVC csatornacső építése: 590 m,
  • DN315 PVC csatornacső építése: 510 m,
  • zöldfelület megújítása: 32 238 m²,
  • tervezés 1 készlet.

„B” munkarész:

  • villamos pálya építése: 2 852 vm,
  • tervezés: 1 készlet.

Annó alig hittük el, hogy végre átmegy a villamos a Rákóczi hídon! (fotó: Vörös Attila)

Az öt jelentkezőből végül hárman maradtak versenyben. Az ár döntött: a Dömper Kft. konzorciuma és a Swietelsky is  9 milliárd körüli összegért kezdett volna a munkába. Az Index emlékeztet, hogy az 1-es villamos hosszabbításának építési engedélye már három éve megvan, de valami miatt nagyon lassan halad előre a projekt – erről az iho is írt nemrég. A tendert 2016 októberében írták ki, most végre meglett a nyertes is. Az 1-es villamos felújítása és a déli budai elérése 2015. tavaszára lett kész, néhány már akkor is nagyon fájó hiányossággal. Ideje befejezni a beruházást!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!