A Magyar Építők információi alapján a tender két részre osztja projektet: a Pápa és Tét déli csomópontja közötti tizennyolc és fél kilométeren, valamint Tét déli csomópontja és Győr közötti tizenhét és fél kilométeren kell elkészíteni a kiviteli terveket a majdani nyertesnek.

Várhatóan 2022-re négy sávon lehet majd közlekedni a Győrt és Pápát összekötő 83-as főúton (forrás: Magyar Építők)

A projekt a két város közötti fejlesztés második üteme. Az első fázis során a Győr területén, az M1-es térségében lévő veszélyes szakaszt négysávosítja a Strabag, közel másfélmilliárd forintból. A fejlesztés alapkövét tavaly októberben rakták le. A munkák a tervek szerint nyárig elkészülnek. A 83-as főút az egyik legrosszabb hírű úttá vált az elmúlt években a sűrű balesetek miatt, a fejlesztés erre is megoldást ad.

A Győr és Pápa közötti szakaszon hat különszintű csomópontot (Pápa-Észak, Gyarmat, Tét-Dél, Tét-Észak, Győrszemere, Koroncó) és két turbókörforgalmat fognak kialakítani. A 83-as főúton várhatóan 2022 nyarától lehet majd négy sávon közlekedni. A megnövelt áteresztőképesség az engedélyezett sebességet is növeli: száztíz kilométer per órás tempóval lehet majd használni a gyorsforgalmi utat.

A mostani kiírás szerint a nyertesnek a Magyar Közút pápai mérnökségi telepének korszerűsítéséhez és bővítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli terveket is el kell készítenie.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!