Négy új vágány, két új vasúti megálló Prága területén, 4,4 milliárd koronáért (53 milliárd forint) – a prágai főpályaudvar és Praha-Hostivař állomás közötti csaknem hét kilométeres szakasz modernizálásáról csak úgy beszélnek, mint az évtized vasúti beruházásáról. Ez lesz Csehországban az első négyvágányú vasúti pálya, amin két új megálló is épül, egy pedig a nyomvonal-korrekció miatt megszűnik. A munkákat most kezdték, a tervek szerint 2021-ig tartanak majd. A pályafelújítást a Metrostav, Swietelsky és az SMP építtetői konzorcium nyerte.

Teljesen átépül a IV. vasúti korridor prágai szakasza – a vasútvonal a Prága–České Budějovice korridor része (a képre kattintva galéria nyílik a SŽDC készítette látványtervekből)

A vasútvonalat a prágai főpályaudvarról (a Vinohrady alagút déli portáljától) kiindulva dél felé, Praha-Vršovice állomáson keresztül halad Praha-Hostivař állomás felé. A vasútvonal a Prága–Benešov u Prahy elővárosi vonal és egyben a Prága–České Budějovice IV. vasúti korridor része. Strašnice városrészben egy nagyobb ívet le is vágnak, ami miatt a Praha-Strašnice megálló megszűnik. De lesz helyette két másik, Praha-Eden és Praha-Zahradní Město, amelyek várhatóan sokkal nagyobb utasforgalmat bonyolítanak le, hiszen közelebb lesznek a sűrűn lakott területekhez. A két új megállóhely a megszűnésre ítélt pályaszakasz két végén jön létre. Délen Zahradní Město megálló épül meg, ami átszálló csomópontként is szolgál majd a vasút és a tömegközlekedés között. Maga a megálló egy forgalmas főutat átívelő hídon kap helyet. A városi tömegközlekedési eszközök megállóihoz a lejutást lépcsőkön kívül liftek és mozgólépcső is segítik. Felújítják Praha-Vršovice állomás peronjait is az aluljárókkal együtt. A másik új vasúti megálló, Praha-Eden pedig a Slavia Praha futballstadion közvetlen közelében épül meg, itt is lehetőség lesz a tömegközlekedésre való átszállásra.

A pirossal jelölt szakaszt felszámolják

Az átépítés során tizenegy híd, új technológiai építmények is létesülnek, valamint elbontják a már nem használt őrházakat. A nyomvonal-korrekciónak köszönhetően 232 méterrel rövidül a vasúti pálya hossza, a pályasebesség pedig 120 kilométer per órára nő majd, Praha-Vršovice állomás körzetében pedig 85–105 kilométer per órás sebességgel számolnak.

Eléggé elavult már a jelenlegi állapot, ráfér a pályára a felújítás (fotó: koridory.cz)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!