Az ESAB gyáregységéből, Vamberk városból Pardubicébe, a DB Schenker logisztikai vállalat elosztóközpontjába naponta nyolc-tízkocsis tehervonat indul megrakva hegesztéshez szükséges alapanyagokkal. Már kilenc éve folyik a vasúton történő áruszállítás napi szinten, ami hetente 2 300 tonna alapanyagot jelent. Kezdetben a vasúti szállítmányozás csak pótmegoldásnak indult, főleg hétvégente és ünnepnapokon, de amint kiderült, hogy a vasúti fuvarozás egyszerű és gyors megoldás, hamar váltottak. Napjainkban már a hét minden napján van egy tehervonat ami Vamberkből Pardubicére szállítja az alapanyagokat.

fotó: ČD Cargo

Vamberkben, az ESAB bázisán folyamatosan zajlik a vasúti kocsik rakodása, a kész tehervonatot az esti órákban küldik el Pardubicébe, a DB Schenker elosztóközpontjába, ahol éjjel kirakodnak. Idén a vállalat elérte az egymillió tonna áruforgalmat, ami azt jelenti, hogy összesen 23 250 rakott vasúti kocsi közlekedett, egy ilyen képzeletbeli vonat hossza 489 kilométer lenne. A vasúti fuvarozásnak köszönhetően 44 500 kamionnal kevesebb jármű volt a kelet-csehországi közutakon. A 44 500 kamion körülbelül 800 kilométer hosszú kamionsort alkotna. A vasúti szállításokat a ČD Cargo és az Unipetrol Doprava vůgzi a DB Schenker megrendelésére.

A Pardubicében működő elosztóközpont a DB Schenker egyik legjelentősebb csehországi bázisa, a vamberki vonaton kívül Svédországból, Magyarországról és Lengyelországból is érkeznek ide kamionok. Az elosztóbázisról a környező országokba szállítanak leginkább, de Belgium, Svédország, Norvégia felé is indulnak szállítások. Ezen kívül Oroszországba, Kínába, Törökországba, az USA-ba, Kanadába és Dél-Amerikába is szállítanak innen.

* *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!