A Magyar Magánvasút Zrt. üres gabonavonata Őriszentpéternél lépett be az országba, onnan Székesfehérvár felé közelített végállomásához, a 40-es vonalon fekvő Keszőhidegkút-Gyönk állomáshoz. A vonat a gyér forgalmú Székesfehérvár–Sárbogárd vasútvonalat vette igénybe, Székesfehérváron így az addigi villamos mozdonyt a cég 429 009-es Kissulzere váltotta. A dízel becsülettel felhúzta Börgöndre a vonatot, később viszont Belsőbáránd megálló után a nyílt pályán fekve maradt.

Tavaszodó tájban a tehervonat<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(képek: Vörös Attila)

A mozdony csak nem akart életre kelni, segélygépet kellett kérni. Székesfehérváron a 317-es Szergej már ráállt egy Celldömölk–Dunai Finomító viszonylatú tartályvonatra, hogy áthúzza Pusztaszabolcsra, ezt a gépet küldték ki a 45-ös vonal felszabadítására.

A 317-es Szergej érkezett menteni az MMV vonatát

Aznap egyébként kivételesen sűrű volt a forgalom, a két pár személyvonaton és az MMV tehervonatán kívül két pályafenntartó menet, egy floydos tartályvonat és egy transzformátoros szerelvény is erre tévedt. Miután a 317-es Szergej visszahúzta Börgöndre a gabonavonatot, ezek szépen sorban le is közlekedhettek – a pálya nagyjából négy órán át volt lezárva.

Belsőbáránd megállónál a szerelvény

Az MMV tehervonatára végül csak estére találtak egy szabad Szergejt Fehérváron, ez elvitte Sárbogárdig a húsz kocsit és a dög gépet. Sárbogárdon már az MMV egyik ASEA mozdonya várta a vonatot, a hátra maradt távon azzal húzták a menetet. A 429 009-et pedig Hatvanba továbbították javításra.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!