„Az értől az óceánig” – szól a projekt szlogenje. Ez az Ady-idézet a két szomszédvár, Debrecen és Nagyvárad újbóli összekötésének megteremtését is sugallja. A projektzáró rendezvényt a kismarjai állomáson tartották, az Erdély felé kacsintást is szimbolizáló székelykapu avatásával.

A kismarjai felvételi épület is megújult<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Szabó István felvételei)

A pályázatot 2012 tavaszán – konzorcium formában – Pocsaj község gesztorságával Sáránd, Mikepércs, Derecske, Hajdúbagos, Hosszúpályi, Monostorpályi, Létavértes, Esztár, Hencida, Kismarja, Nagykereki és Biharkeresztes önkormányzata adta be. A kivitelezés 2014 elején kezdődött. Nemcsak a vasutat fejlesztették a közel félmilliárdos, uniós és költségvetési forrásokból származó pénzből, hanem az intermodalitás jegyében új autóbuszfordulókat, sőt mi több: Pocsaj-Esztár vasútállomás első vágányával közös buszperont is építettek.

Csúszásmentesítés az új peronon az átadó előtt

Az utolsó momentum a felújított kismarjai állomás átadása volt, a váróteremben a praktikumnak és az esztétikumnak és a egyaránt adóztak: valós idejű utastájékoztató berendezést szereltek fel, a falat pedig egy, az alföldi csikósokat idéző festmény díszíti.

Székelykapun át léphetünk be az állomás területére


A rövid ünnepségen meghívottként megjelent a térség országgyűlési képviselője, a KTI munkatársai, a MÁV Vezérigazgatóság fejlesztési részlegének szakértője, a MÁV Debreceni Igazgatóságának és a vonal üzemeltetőinek képviselői, az építők szakembere, és természetesen az összefogás lelkei, kezdeményezője és motorja Szőlősi Roland (civil) és a település polgármestere, valamint helyi képviselők, a polgármesteri hivatali dolgozók., A létesítményt a református lelkipásztor is megáldotta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!