A Deutsche Bahn meg szeretné újítani távolsági személyszállító flottáját: ehhez az első lépés, hogy a Talgótól huszonhárom komplett szerelvényt vásárolnak, 550 millió euró értékben. Ez azonban a keretszerződésnek csak egy része, a német vasútvállalat közleménye szerint legalább száz szerelvényt szeretnének innen beszerezni.

A Deutsche Bahn már 2023-tól szeretné használatba venni az első szerelvényeket. Az előzetes nyilatkozatok szerint olyan távolsági járatokon üzemeltetik majd ezeket a vonatokat, amelyeket az ICE-járatok jelenleg nem szolgálnak ki: Berlin és Amszterdam, Köln és Westerland, Hamburg és Oberstdorf között. Nem tévedünk nagyot, ha az egykor sikermárkának szánt, de az idők során elkopott InterRegio-vonatok újraélesztése jut eszünkbe – jóval minőségibb kocsiparkkal. Mivel Westerland és Oberstdorf nem villamosított vonalakon fekszenek, felvetődik a kérdés, hogy milyen technológiával hidalják át a felsővezetékben tátongó rést. Ugyancsak érdekes találgatásokra ad okot Amszterdam említése: a holland és a német vasútvillamosítási rendszer nem kompatibilis.

Bertold Huber, a DB személyszállítási ágazatának vezetője annak a reményének ad hangot, hogy a fejlesztéssel folytatni lehet majd a már kibontakozó sikerszériát: soha nem utaztak még ennyien ICE- és IC-járatokkal. Elmúlt évben a vasút adatai szerint több mint 145 millióan utaztak távolsági forgalomban a DB járataival, ez hárommillióval több, mint előző évben, ezzel minden német állampolgárra már majdnem két távolsági út jut.

A kép csupán illusztráció, hiszen nem tudhatjuk, hogy hagyományos, vagy zárt szerelvényekről van-e szó (forrás: republica.com)

Az új Talgo-vonatok komplett szerelvények lesznek, de arról még nem tudni részleteket, hogy zárt szerelvényegységekről van-e szó, mindenesetre a személykocsikhoz a villanymozdonyokat is a Talgo gyártja majd. A szerelvények csúcssebessége 230 kilométer per óra lesz. Ezzel a megrendeléssel a Talgo is folytatja a sikerszériát: A Renfe számára legaláb tizenöt új nagysebességű szerelvényt kell szállítania, ezenkívül a vállakozás tagja annak a konzorciumnak, amelyik a Szaúd-arábiai nagysebességű vasutat építette Mekka és Medina között.

A német vasúttársaság emellett belföldről is igyekszik járműveket beszerezni, ebben az évben tizenöt ICE4-es és tíz IC2-es emeletes szerelvény áll forgalomba – ha már a kormányzati részről a vasúttársaság szolgáltatásait érő sorozatos kritikák és Richard Lutz DB-főnök szőnyeg szélére állítása mellett valami pozitívumot is szeretnénk említeni.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!