Az Európai Unió közúti fuvarozási piacán tapasztalható versenykorlátozó intézkedésekkel kapcsolatos álláspontjaikat egyeztetik a Visegrádi Négyek országaiban működő közúti fuvarozási és személyszállítási vállalkozások meghatározó érdekképviseleti szervezeteinek vezetői április 20-án Budapesten. A lengyel ZMPD, a cseh CESMAD Bohemia, a szlovák CESMAD Slovakia és a nemzetközi összefogást kezdeményező házigazda Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) magas rangú képviselői áttekintik azokat a várható negatív következményeket, amelyek az EU kiküldetési irányelvének a közúti fuvarozásra és személyszállításra való kiterjesztése jelenthet a kelet-európai fuvarozási vállalkozásokra.

A Visegrádi Négyek országaiban több százezer kamionszerelvény működik. Ez a kapacitás az Európai Unió ellátási láncának fenntartásában nélkülözhetetlen. A Kelet-Európába telepített termelőüzemek alapanyag ellátása és az itt előállított késztermékek piacra juttatásában szinte kizárólag a kelet-európai országok fuvarozói vesznek részt. Ennek a szolgáltatásnak a korlátozása jelentős áremelkedést hozna a közösség országaiban, amelynek keleti felén munkahelyek százezreit sodornának veszélybe.

A Budapesten tárgyalóasztalhoz ülő szervezetek vezetői várhatóan véleményt formálnak majd arról is, hogy a szolgáltatások szabad áramlása elvének technikai akadályaivá váltak-e már a németországi és franciaországi mellett az ausztriai fuvarfeladatok végrehajtásához megkövetelt indokolatlan mértékű adminisztratív terhek.

A többi között kialakítják álláspontjukat a „szociális dömping és tisztességtelen verseny” vádjával kapcsolatban, amit a “közúti szövetséget” kötő nyugat-európai országok fogalmaztak meg a keleti fuvarozókkal szemben, akik a közösségi és nemzeti jogszabályokat követve, jogszerűen végzik tevékenységüket.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!