Korában már többször beszámoltunk MÁV Nosztalgia Kft. M40 sorozatú dízelmozdonyaival összefüggő értékmentési programról. Mindhárom mozdony a sorozat korábbi életére jellemző festést kap (vagy már kapott) – legutóbb a közelmúltban sikeres hatósági futópróbán részt vett M40 209 (ex. M40 225) készült el a 1974-ben bevezetett  új a „MÁV személykocsik és mozdonyok színezési rendszere” szabványnak megfelelően, oldalán még öntött mozdony és súlytáblával, MÁV emblémával, a jelenleg alkalmazott narancsszíntől eltérő, világosabb színben. Ebben az, 1979-ig tartó időszakban még az M40-es mozdonyok homlokrésze is narancs volt. Ami talán furcsán hat az egyébként vonzó külsejű Púposon, az a végzárlámpa (eredetileg nem volt vörös fénye a sorozat gépeinek) megoldás, de ne szívjuk a fogunkat, ennek is nyilván van magyarázata.

(fotók: Németh Andor)

A következő, 105-ös pályaszámú M40-es a sorozat kísérleti festésének fog emléket állítani. A gép színe azonos lesz a már korábban elkészült, borsózöld-világos krémfehér csíkos M40 114-es gyártáskori mozdonyszekrényének tetőtől talpig zöld színével.

És, ha már Púpos, tisztelt vasúthívők és buszbarátok, május 12-ére meghirdettük a tapolcai Ikarus-találkozóra induló különmenetet: még másfél kocsinyi hely van a vonaton, tessék jelentkezni, nehogy már ne legyen csekély 250 emberfő, aki közösen és örömmel tölt el néhány órát a 29-esen, a Jendrassik rotyogásában gyönyörködve – a tapolcai élmények vonzerejéről nem is beszélve.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!