csik

 

 

 

A közlekedési miniszter újabb hazugságára derült fény, amikor az európai közlekedési civil szervezetek szövetségének (EPF) osztrák tagszervezete nyílt levélben fordult Hónig Péterhez. Az ebben a dokumentumban foglaltak köszönő viszonyban sem állnak a miniszter által a múltban gyakorta hangoztatott, a hazai intézkedéseket indokló nemzetközi példával: az ÖBB osztrák vasúttársaság 58 vasútvonal bezárását tervezi és mintegy húsz százalékkal csökkentené dolgozóinak létszámát.

A VEKE osztrák társszervezete, a Fahrgast vezetője azt állítja: ilyen kormányzati terv egyáltalán nem létezik, s bár egy tanácsadó cég valóban készített ilyen jellegű tanulmányt, annak elemeit nem valószínű, hogy megvalósítják. A közlekedéssel foglalkozó civil szervezet levelében arról is tájékoztatja Hónig Pétert, hogy Rheinland-Pfalz német tartományban éppen ellenkező előjelű intézkedések történnek: kilenc szünetelő vasútvonalon újra megindult a forgalom, s a jövőben további hét vonal is újjászülethet. Hónig Péter német minisztertársa, Hendrik Hering sikerrel felismerte, hogy a vasútfejlesztés a fenntartható közlekedési politika hatékony eszköze lehet.

 

Olvassa el a Fahrgast levelét! A fentiek mellett szó esik a jelentős turisztikai forgalmat lebonyolító vasútvonalak EU-s szabályozásáról, továbbá az éghajlatvédelem kérdéseiről.

 

Itthon az ilyesmi azonban csak álom. Drasztikus mértékű hálózatcsökkenés, jelentős viteldíj-növekedés várható a következő napokban. December 13-án életbe lép a 2010. évi menetrend, mivel azonban kormányzati megrendelés még mindig nincs, a Volán-társaságok járatainak közlekedési rendje még mindig nem ismert. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a silány munkavégzés és a káros, az utasok érdekeivel ellentétes, szervezetlen, káoszt okozó „reform“ bevezetése miatt Hónig Péter lemondatására, a közvélemény félrevezetésének befejezésére szólítja fel a kormányt.