Női VB, ostrówi EB: gyenge idő, erős magyar pozíciók

Ugrósdy Márton   ·   2013.07.10. 11:00
cim

A hét végéig tart a női vitorlázórepülő világbajnokság a franciaországi Issoudunben Diófási Orsolya (Őcsény) és Márkus Tímea (Műegyetemi SE) részvételével. Közben Lengyelországban megkezdődött az ívelőlap nélkül Európa-bajnokság is, sajnos Gulyás Gyuri nélkül.

Nehéz verseny a levegőben, ütközés a földön

Nem kényezteti el az időjárás a franciáknál versenyző lányokat: az eddigi beszámolók alapján még nem sikerült egy igazi jó idős számot sem lerepülni. Ennek ellenére a küzdelem nagy: az 15 méteres géposztályban Orsi a mezőny első felében foglal helyet (hat nap után 400 ponttal lemaradva az elsőtől tízedik), míg Timi a terepezései miatt egy kicsit hátrébb, a 16. helyen áll. Az első ötben csak németek és franciákat találhatunk, úgyhogy ismét a helyieknél, valamint a nagyon erős német válogatottnál van az előny.

Az első héten több napon is rossz idő volt, így egymás után három versenyszámot is töröltek. Orsi viszont jól kezdett: a második nap után az első helyen állt (erről mi is írtunk korábban). Azóta egy kicsit hátrébb csúszott az összetettben, de kiegyensúlyozott teljesítményével őrzi a helyét a mezőny első felében, és eddig nem szedett össze nagyon nagy hátrányt a kategória elejéhez képest.

Timi többször is terepre szállt a nem túl jó időben, így ő már a helyi emberek vendégszeretetével is megismerkedhetett.

Kedden leszállás után történt egy baleset is – igaz, nem a magyar csapat tagjaival – egy német és egy lengyel gép ütközött össze, de már a földön. Szerencsére a pilótáknak nem lett bajuk, így szerdán, némi javítás után már ők is felszállhattak.

A lányok a repülés mellett persze a földön is igyekeznek jól érezni magukat: a nemzetközi est szokás szerint itt is jól sikerült, és még lesz egy boszorkányavató buli is, legalábbis a szervezők erre készülnek.

Nagyágyúk az EB-n, esélyes magyarok visszamondták a versenyt

Sokan vártuk már az ostrówi EB kezdetét, ugyanis a tervek szerint itt tért volna vissza a nemzetközi színtérre az eddigi egyetlen magyar vitorlázórepülő világbajnok, Gulyás Gyuri. Sajnos azonban munkája nem tette lehetővé, hogy két és fél hétre el tudjon menni Lengyelországba, ezért végül múlt hét hétfőn nélküle kelt útra a magyar válogatott Gönczi Péter edző vezetésével.

Szintén nem tudta megoldani a részvételt Szabó Péter, akinek az utolsó héten kellett visszalépnie, szintén munkaügyi okokból. A két, standard géposztályban megüresedett helyre végül az Magyar Vitorlázórepülő Szövetség elnökségi döntése alapján Kapuy Gábort, az ifjúsági keret tagját nevezték be, akinek ez a verseny kiváló alkalmat kínál arra, hogy megismerje a lengyel síkságot, és így még jobb eredményt érhessen el az augusztus elején Lesznóban kezdődő ifjúsági világbajnokságon.

Klub géposztályban az eredeti felállásban szerepel a magyar csapat: Hamar Zoltán és Tamás Ferenc képviselik a hazai színeket. Az első napok alapján egyelőre nem áll rosszul a magyar csapat: Zoli tegnap megnyerte a számot, így feljött a kilencedik helyre, míg Feca három helyet javítva tegnap estére feljött a 12. helyre, de nagyon sűrű a mezőny eleje, és sok idő van hátra a versenyből is.

Gábor az első nap terepre szállt, de azóta minden nap hazaért, viszont az első napi eredménye miatt a mezőny második felében foglal helyet. Az ő kategóriáját egyébként Sebastian Kawa vezeti, majdnem százszázalékos teljesítménnyel, három napi győzelemmel. A sokszoros világ- és Európa-bajnok tegnap is csak egy pontot kapott a végül első helyen végző honfitársától Lukasz Wójcziktól, így magabiztosan vezet. Klub géposztályban a cseh Roman Mracek az első, mögötte két németet találhatunk, Gerrit Feigét és Lars Hagemannt.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.