csik

 

 

 

A csökkenő árbevételek és a szűkülő vasúti piac ellenére jó évet zárhat a MÁV Trakció Zrt. A válság miatt 95 milliárd helyett mindössze 92 milliárd forint bevétele volt a társaságnak, s a személy- és teherfuvarozási területen is csökkent a megrendelések száma, előbbinél három-hat, utóbbinál harminckét százalékkal. Ennek ellenére azonban a munkatársak állása végig biztosított volt, a Mozdonyvezetők Szakszervezetével közösen kialakított megoldás tartós munkabékét eredményezett.

Több területen is sikerült csökkenteni a társaság költségeit. Kevesebb üzemanyagot kellett felhasználni, egyrészről a korszerűbb mozdonyok, másrészről a kevesebb közlekedő jármű miatt. Változott egyes dolgozók bérezése, a szolgálattervezők teljesítmény alapján kapják juttatásukat, de költségcsökkenéssel járt a rugalmas foglalkoztatás és a korengedményes nyugdíjazás bevezetése is.

A MÁV Trakció Zrt. tovább folytatja fejlesztéseit is: korszerűsítéssel európai uniós szintre hoznak nyolc darab M47 sorozatú tolatómozdonyt, szabványos üzemanyagtöltő csatlakozóval szerelik fel az összes dízelmozdonyt, bővítik a mozdonyfedélzeti berendezéseket, és természetesen új járműveket is szereznek be: a huszonöt darab új TRAXX mozdony finanszírozási szerződését nemrégiben írták alá a Nyugati pályaudvar Királyvárójában.