Nyitott orosz égbolt a focivébére!

iho   ·   2018.01.22. 16:15
cim2
Az orosz közlekedési tárca javasolta, hogy a nagy sportesemény idejére függesszék fel azt a megszorítást, ami most erősen korlátozza nem orosz légitársaságok működését az országon belül. A jelenlegi szabályozás szerint a nem hazai bejegyzésű cégek csak charter-repüléseket hajthatnak végre Oroszországban, vagyis két hazai repülőtér között, és ezeket a járatokat maximum 19 személyes gépekkel repülhetik.

Hogy az úgynevezett kabotázs-tevékenység megszorításait miért kell felfüggeszteni, az eléggé jól érthető a labdarúgó világbajnokság valószínű nézőszámai alapján. A mostani becslések szerint június 14. és július 15. között 35 millióan tekintik meg majd a meccseket tizenegy városban. Annak ellenére, hogy valamennyi Oroszország európai részén található, adott esetben eléggé messzire kell utazni mérkőzésről mérkőzésre, képzeljük el például, hogy egy drukkernek mondjuk Szentpétervárra szól az első belépője, aztán a következő – Szocsiba.

Csak az Aeroflot kétmillió plusz utassal számol

A helyszínek között van természetesen Moszkván és Szentpéterváron kívül Jekatyerinburg, Kalinyingrád, Kazany, Nyizsnij Novgorod, Rosztov, Szamara, Szaranszk, Szocsi, és Volgográd. A közlekedési miniszter szerint a hangsúlyozottan „precedens nélküli” könnyítés lehetővé teszi majd a közlekedési nehézségek elkerülését, merthogy egyes vonalakon a várható forgalom a duplája lesz a szokásosnak. Az Aeroflot, amely különféle kedvezményekkel várja a vébé-drukkereket, a belföldi járatain vagy kétmillió utast szállíthat majd ez alatt az egy hónap alatt. Az orosz vasúti hálózaton is kb. félmillió embernek biztosítanak utazást alacsonyabb tarifákkal.

Nemcsak a légitársaságok számolnak nagyobb forgalommal, több fontos helyszínen javították vagy javítják a repülőterek állapotát és kapacitását is. Nemrég számoltunk be a rosztovi Platov első érkező gépeiről, a légikikötőt évi nyolcmilliós forgalomra tervezték, modern terminállal, 3600 méteres pályával és persze a teljes kiszolgáló infrastruktúrával. Volgográdban új pályát építettek. májusban nyit az új terminál.

Szaranszk, a legkisebb település a helyszínek között, azért „győzött” a közeli és jóval nagyobb Krasznodarral szemben, mert szintén új pályát építettek és felújították a repülőterét, Krasznodarban viszont nem létesült új terminál. Érdekes viszont, hogy a Seremetyevón zajló nagyszabású bővítés a mostani hírek szerint nem fejeződik be a világbajnokságig, és Domogyedovo új mólója sem készül még el, de ez az a moszkvai repülőtér, ahová a legnagyobb, A380-as utasszállítók is járhatnak már.

Seremetyevo: vb-forgalom még az eddigi infrastruktúrával

Kazany, amit a városvezetők Oroszország „sportfővárosának” tekintenek, már 2013-ban befejezte a terminál rekonstrukcióját, Jekatyerinburgban tavaly készült el a második pálya. Szocsit a 2014-es téli olimpiára már alaposan felkészítették, Kalinyingrádban heteken belül adják át a meghosszabbított pályát és júniusban a feljavított terminált, Szamara repterén pedig 2015-ben építettek újat.

Az orosz légitársaságok egyébként már tavaly is jó évet zártak, pedig még nem volt vb: a szállított utasok száma elérte a 105 milliót, az idei várakozások szerint az idei utasszám 115 millió körül alakul.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek