Az Azvi, a Tria és az OGI által közösen kifejlesztett és gyártott eszköz túljutott a tesztprogram első szakaszán: a nyomtávváltós tengelyekkel szerelt tesztvagon már több mint ötvenezer kilométert tett meg a spanyol infrastruktúra-kezelő ADIF széles nyomtáv vaspályáin. A próbafutásokat az Aranjuez és Cuenca, valamint az Alcázar de San Juan és La Encina közötti szakaszokon végezték. Az Azvi szerint eddig már több mint nyolcszáz váltást végeztek el az OGI-val az Azvi és a Tria által az ADIF La Gineta-i pályaépítő bázisán létrehozott nyomtávváltó ponton.

A normál és a spanyolországi széles, 1668 milliméteres nyomtáv közötti gyors váltást engedheti meg az úgynevezett OGI, nagyban megkönnyítve az átjárhatóságot a két hálózat között (forrás: Railway Gazette)

A tesztprogram következő fázisa során újabb ötvenezer kilométer vár a tengelyekre. A várhatóan jövő februárra befejeződő tesztszakasz során a táv legalább húsz százalékát már a normál nyomközű síneken kell majd megtenni, minimum ötven nyomtávváltást kell végrehajtani, valamint a megengedett legnagyobb sebesség és terhelés mellett is futtatni kell a járműveket. Ha az OGI megszerzi az engedélyt az üzemi használatra, a projekt záró szakaszaként újabb százötvenezer kilométeren keresztül nyúzzák majd a tengelyeket.

Az ADIF szerint kétfajta tengelyt fejlesztenek ki. Az első Y21 és Y25 szabványú forgóvázakhoz készül, 920 milliméteres kerékátmérővel, huszonkét és fél tonnás maximális tengelynyomáshoz és százhúsz kilométer per órás üzemi sebességhez. A másik típust autószállító vagonokhoz szánják: a kerékátmérő mindössze 760 milliméter és tizenhat tonnás tengelynyomást engedélyez – számol be a Railway Gazette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!