csik

 

 

 

Chikán Gábor az Indóház legújabb, december-januári számában írott cikkében a fején találta a szöget. Ha az ötvenes években nem a húszas évek színvonalára „újítják fel” a hazai kisvasutakat, talán másképp is alakulhatott volna. Így előbb elfogyott a pénz, utána elfogyott a szándék – „minek, amikor úgysem támogat senki, még egy jó szóval sem” – , a körülmények miatt elfogytak az utasok, és most elfogy maga a vasút is. További kommentárok nélkül tekintsék meg Balogh Zsolt és Nagy László képes beszámolóját a kecskeméti kisvasút utolsó napjainak egyikéről.

 

A kiskőrösi vonalról Nagy László készített beszámolót.

nl_01

Kiskőrös nagyvasúti állomása

 

nl_02

Békésen pöfékel a vaskályha a BDa-w kocsiban

 

nl_03

Hétköznap utas is akad bőven...

 

nl_04

Integető gyerekek Orgoványnál

 

nl_05

Törökfái állomáson tárolt teherkocsik

 

nl_06

Az utolsó váltóállítások egyike

 

nl_07

Emléktábla...

 

Balogh Zsolt és csapata a kiskunmajsai vonalrészen járt

bzs-01

„Nulla forgalmúnak” a majsai szakasz sem mondható

 

bzs-02

Télelőn is szép az alföldi táj

 

bzs-03

Bugac hajdan gyönyörű, mára kissé elhanyagolt felvételi épülete

 

bzs-04

Külföldről is jöttek vasútbarátok: ez a cseh rendszámú kocsi végigkísérte a vonatot

 

bzs-05

A pályaállapotok, szóval...

 

bzs-06

Törökfái, a két vonal elágazóállomása

 

bzs-07

Kecskeméten jobbról is, balról is fotósok várták a vonatot

 

bzs-08

Kecskemét KK felvételi épülete

 

bzs-09

Gyönyörű kovácsoltvas dísz a fűtőház épületén: KGV=Kecskeméti Gazdasági Vasút

 

bzs-10

Fűtőházi csend...élet?

 

Az útról készült videofelvételt itt tekinthetik meg.

 

Az utolsó kép...

 

99-utso-nl

Kecskemétről a Bz Lajosmizsére indul, még szombatig