A négyes, jobb külső hajtómű burkolatának meghibásodása miatt az Air France egyik A380-asa a Párizs-Los Angeles járat repülése közben a kanadai Goose Bay repülőterén hajtott végre sikeres kényszerleszállást. A gép útvonala a Flightradar24 portálon volt követhető. Az incidens Grönland fölött kezdődött, az utasok nagy zajról és erős vibrációról számoltak be.

A F-HPJE lajstromjelű óriásgép a General Electric GP7270-es hajtóműveivel üzemel, a gép 2010-ben állt szolgálatba.

A Flightradar24  vázlata a repülésről

A hajtómű és a szárny sérüléseiről egyelőre keveset tudni, az utasok által készített fotókon az látszik, hogy nem egyszerűen a burkolat elülső része tűnt el a hajtóműről, hanem mintha hiányozna az az elülső nagy lapátsor, az úgynevezett ventilátor-fokozat (fan) is, és az biztos, hogy a hajtóművet a szárnyhoz rögzítő pilon sem úszta meg épségben.

A leszállás azonban eseménymentesen sikerült, a légitársaság jelezte, megkezdte az előkészítését az utasok továbbutaztatására, de az AvHerald informciója szerint még két órával a leszállás után is a gépen voltak, mert a repülőtéren nem volt az A380-as méreteinek megfelelő lépcső. A landolás utáni első szemrevételezés során a reptériek sérülést találtak a szárny belépőélén is, roncsdarabokat a gép által használt pályán, a roncsolt részből szivárgott a hidraulika-folyadék.

Az egyik utas fotója még a levegőben készült, és a facebookon jelent meg

Ar óriásgép, amely hamarosan ünnepli első példánya forgalomba állításának tizedik évfordulóját, ez alatt az idő alatt egy, még komolyabb eseményt kellett, hogy megéljen, szerencsére akkor is sérülések nélkül, de a gép súlyosan károsodott: a Qantas egyik A380-asának bal belső Rolls-Royce hajtóműve 2010 novemberében a szingapúri felszállás után nem sokkal robbant fel, súlyos károkat okozva a szárnyban, és a gép hidraulikus és egyéb rendszereiben is. Mint kiderült, a robbanást egy gyártási hibás oljacső elrepedése okozta, A személyzet bravúrját dícsérő sikeres kényszerleszállás után a gépet másfél évig javították és 180 millió dollár kellett ahhoz, hogy visszatérjjen az ausztrál társaság flottájába.

2010, a Qantas A380-asának hajtóműve az akkori incidens után

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!