Oroszországban a buszflották megújulásával együtt új, Allison Transmission automata váltóval épített PAZ 3204 típusú buszok jelentek meg. A moszkvai székhelyű Ocsakovo Szállítmányozási Vállalat (az orosz főváros egyik legnagyobb cége, amely tizenhat útvonalon üzemeltet kisbuszokat) 2011-ben két, majd további nyolc Allison váltós járművet állított szolgálatba.

(a képek forrása: Allison Transmission)

Ahogy Alekszandr Kugyinyev, az Ocsakovo főmérnöke elmondta, az Allison Transmission automata váltóval szerelt PAZ 3204-es buszok messzemenően beváltak a forgalomban: az átlagosan 21 kilométer per órás sebességgel megtett napi mintegy 240 kilométer gyári körülmények között nehezen szimulálható. Az állásidők jelentősen csökkentek, a motorfék használatával a fékezés még hatékonyabb.

A másik teszthelyszín Szentpétervár, a negyven vonalat üzemeltető városi közlekedési vállalat volt. Az Allison 2100 típusú váltóval felszerelt PAZ 3204-esek tesztje alatt nem jelentkezett állásidőből vagy javításból eredő költség. A manuális sebességváltók karbantartása mintegy 4,6-szerese az automatákénak, a vállalat főmérnöke, Makszim Radzijevszkij szerint a továbbiakban csak Allison automata váltós buszokat rendelnek majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!