Oroszország: típuskivonások, lízingkönnyítések

iho/repülés   ·   2011.09.15. 10:00
An-24_cimkep

Az orosz kormány új feltételeket alakít ki a külföldi repülőgépek lízingjéhez – jelentette be Vlagyimir Putyin. A kormányfő utasította a közlekedési, a gazdasági és a pénzügyi tárcát, hogy készítsék elő javaslataikat, hogyan tudná az állam segíteni a repülőgép-lízinget – „függetlenül attól, hol gyártották a repülőgépet”.

Kivonják Oroszországban jövőre a Tu-134-eseket...

Oroszországban állami segítséget eddig csakis hazai gyártású repülőgépek lízingjéhez engedélyeztek, a hazai gyártók azonban nem képesek az erősödő légiforgalmi igényekhez képest elég új és biztonságos gépet szállítani – írja a Russian Aviation.

Putyin azon a megbeszélésen jelentette be a változást, amelynek a repülésbiztonság volt a témája, és amelyet a Jak-42-es jaroszlavli katasztrófája után hívtak össze, de Medvegyev elnök már a baleset másnapján jelezte, hogy meg fogják könnyíteni külföldi repülőgépek beszerzését.

... az An-24-esek sem repülhetnek menetrendszerűen....

Jövő év első napjától kezdve az orosz légitársaságoknak ki kell vonniuk a menetrend szerinti forgalomból a Tu-134-es, a Jak-40-es és 42-es, illetve az An-24-es és 26-os repülőgépeket, az elmúlt időszak sűrűn bekövetkezett katasztrófáinak „főszereplőit”.  Jelenleg csak Tu-134-eből és Jak-42-esből összesen 120 példányt tartanak üzemben, ezek pótlását azonban nem tudják megoldani az új orosz típusok, a Szuhoj Superjet és az An-148-as beállításával, mert egyik gépnek sem futott fel kellő mértékben még a gyártása.

A legnagyobb orosz lízingcég, az Ilyushin Finance & Co. (IFC) ugyanakkor azt jósolja, hogy a beszerzendő gépeket nagyrészt száz százalékban kell majd külső segítséggel megfinanszírozni, mert a légitársaságoknak nincs pénzük a beszerzésekre. Legalább 300 külföldi gyártmányú repülőgépet kell a kivonandók helyett szolgálatba állítani, ehhez a lízingcég becslése szerint három és fél milliárd dollár állami támogatás kell, de a szövetségi kormány csak két és félmilliárd rubelt különített el erre a célra.

... és le kell cserélni a Jak-42-eseket is

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.