Tavasszal számoltunk be a németországi A20-as autópálya különös sorsáról: a Mecklenburg-Vorpommern-i Tribsees település melletti autópálya egyik pályája megsüllyedt, ekkor a forgalmat a másik pályára terelték át, rövidesen azonban mindkét pálya összetöredezett és elsüllyedt a mocsaras talajban. Mint a vizsgálatok kimutatták, a környezetvédelmi okokból elvégzett cölöpözés – mely a mocsár mozgását lett volna hivatott biztosítani az autópálya alatt – túl gyengének bizonyult, a mozgó mocsár eltörte a húsz méter mélyre fúrt cölöpöket.

Segélyhíd, építés közben (képek forrása: n-tv.de)

Akkor a megoldást egy, a cölöpöket a felszín alatt összefogó vasbetonlemez megépítésében látták, de a munkaterület felett biztosítani kellett a forgalmat, mely időközben a közeli falvak utcáin volt csak lebonyolítható. Ez az áldatlan helyzet most megszűnt, a pálya romjai felett megépült az ideiglenes hídszerkezet. Az acélhíd 773 méter hosszú, az első autóban, mely a hídon áthaladt, Christian Pegel közlekedési miniszter ült. A híd a Stralsund-irányú forgalmat vezeti el egyelőre, de készül már a párja, tehát rövidesen a Rostock felé autózóknak sem kell a pajták között navigálniuk. Nyár végére ígérték a híd átadását, most december közepe van, van úgy, hogy egy projekt időben kissé megcsúszik...

A hídon hatvanas sebességkorlátozás van, mivel az acélszerkezet egy dilatációs egységet képez, és csak a két végén lehetett egy-egy szokatlanul tágas tágulási fugát beépíteni.

Még azt is rá lehet mondani, hogy szép...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!