A főváros terjeszkedése Dél-Pest, a korábbi gyár- majd rozsdaövezet felé nem újkeletű: már az 1995-ös, meghiúsult Bécs–Budapest világkiállítás helyszínéül is kinézték a területet, az expó elmaradásával csak két beruházás valósult meg: megépült a Lágymányosi (Rákóczi) híd és elbontották Budapest-Dunapart teherpályaudvart. A fejlesztés azután az új évezredben indult meg: 2002-ben az új Nemzeti Színház, 2005-ben a Művészetek Palotája nyitotta meg kapuit, és végre-valahára felépült a házsor is a Duna partján. Legutóbb az olimpiai tervekkel kapcsolatban hozták szóba a dél-pesti városrész további fejlesztését.

Indulásra vár a sajtótájékoztató különjárata a Boráros téren. A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

A budapesti közforgalmi kishajózás húsz év tetszhalál után, 2012-ben indult újra, ám közel öt további évet kellett várni arra, hogy saját kikötője is legyen a Millenniumi Kulturális Központnak. A Nemzeti Színház és a Művészetek Palotája épületegyüttese azonban ezt a nevet a hajójárat megindulásával el is vesztette, a környék minden megállóját (2-es, 24-es villamos, csepeli – H7-es – HÉV) a két intézményről nevezik majd el.

Beáll a még rövid útvonalon közlekedő D12-es is

Lássuk most a gyakorlati információkat, azon túl, hogy a sajtótájékoztatón elhangzott ígéret szerint saját MOL Bubi-állomást is kap a színház (igaz, az öltöny vagy kosztüm és a kerékpár kombinációja nálunk még kissé szokatlan): a D11-es hajójárat Újpest, Árpád úttól és a D12-es, Rómaifürdőtől ezentúl a Boráros tértől idáig közlekedik majd, igaz, az üzemidő rövidsége miatt az előadások után hazafelé útra már más közlekedési eszközt kell választanunk. A szárazföldi megállók átnevezése is várat még magára: a H7-es HÉV Közvágóhídnál, a Soroksári úton haladó villamosok pedig a Millenniumi Kulturális Központnál állnak meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!